صردر سال 1990 تئوری آموزش های موردتوجه مشاوران و متخصصان کسبوکارها قرار گرفت. منظور از این تئوری فرایند انتقال دانش در یک سازمان یا شرکت است که سازمان موردنظر از این دانش برای بهبود عملکرد و دستیابی به اهداف خود استفاده میکند.
قرن بیست و یکم را باید قرن شگفتیها نامید؛ زیرا فناوریهای جدیدی در این قرن ظهور کردند مانند؛ آموزش های سازمانی و عارضه یابی و… که زندگی انسانها را به طرز شگفتانگیزی تغییر دادند. کسبوکارها و تجارت نیز از این تغییرات در امان نمانده و شاهد تغییرات سیستماتیک در شرکتها و سازمانهای کوچک و بزرگ مختلف هستیم.
سازمانها برای هماهنگشدن با این تغییرات سریع نیازمند آموزش هستند تا بتوانند همگام و همسو با تغییرات حرکت کرده و عملکرد خود را بهبود بخشند. به همین دلیل آموزش سازمانی نیاز ضروری سازمانها و شرکتهای مختلف در عصر کنونی است. همچنین وقتی یک سازمان، شرکت یا کسبوکار با مشکلات و چالشهای مختلفی مانند ضعف عملکردی، مشکلات مکرر در سیستم مدیریتی، نقض هنجارهای سازمانی و… روبهرو شود عارضه یابی سازمانی ضروری میشود.
آموزش سازمانی چیست؟
منظور از آموزش های سازمانی تولید دانش، حفظ و انتقال آن به سایر افراد حاضر در آن سازمان است. بهعبارتدیگر تئوری آموزش سازمانی بر خلق دانش و بهکارگیری آن در یک سازمان متمرکز میشود. در تئوری آموزش سازمانی گفته میشود که وقتی اعضای یک تیم در مواجهه با مشکلات و یافتن راهکار با یکدیگر تعامل داشته باشند یادگیری اتفاق میافتد. به همین دلیل سازمانها و شرکتهای مختلف برای اشاعه فرهنگ یادگیری در بین کارکنان خود باید اقدامات مهمی انجام دهند که عبارتاند از:
تشویق کارکنان خود برای استمرار در یادگیری
فراهمسازی فرصتهای مناسب برای تحلیل شکستهای سازمان و دلایل آنها
پاداشدادن به کارکنانی که دانش و تجارب خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.
خارجکردن اعضا و کارکنان سازمان از حاشیه امن و به چالش کشیدن آنها بهمنظور فراهمسازی شرایط برای کسب تجربه
همچنین توسعه فرهنگی درونسازمانی از دیگر موارد مهمی است که آموزش های سازمانی به آن میپردازند. برایناساس سازمانها باید:
کارکنان خود را برای آموختن در تمام طول زندگی و کار تشویق کنند.
فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات را گسترش دهند.
زمانی را برای درسگرفتن از شکستها و تحلیل آنها اختصاص دهند.
برای توسعه فرهنگ آموزش های سازمانی متخصصان و مشاوران این حوزه میتوانند بهترین راهکارهای عملی و علمی را ارائه دهند. من دکتر ناصرحجتی با تجربه و سوابق حرفهای مسیری جدید برای کسبوکارهای شکستخورده ایجاد می کنم تا از این طریق بر چالشها و مشکلات خود فائق آمده و در مسیر پیشرفت قرار گیرند.
عارضه یابی سازمانی
یک روش کارآمد برای ارزیابی فاصله بین کارایی یک سازمان در وضعیت فعلی و بررسی راههای رسیدن به اهداف سازمان و وضعیت مطلوب، عارضه یابی سازمانی نام دارد. زمانی که شما ساختار و عملکرد یک سازمان را بررسی میکنید و برای ایجاد تغییرات اساسی برنامههای جامعی تدوین میکنید وضعیت کنونی سازمان تغییر میکند. وقتی یک سازمان شرکت یا کسبوکار با مشکلات و چالشهای مختلفی مانند ضعف عملکردی، مشکلات مکرر در سیستم مدیریتی، نقض هنجارهای سازمانی و… روبرو شود عارضه یابی سازمانی ضروری میشود.
پیاده سازی تغییر در سازمان
برای اجرای تغییرات اساسی در سازمان و رسیدن به وضعیت مطلوب و حضور توانمند در بازار رقابتی باید با ارکان تغییرات آشنا باشیم. این ارکان اساسی عبارتاند از:
تغییر محتوا: منظور از تغییر محتوا این است که قصد دارید در سازمان چه تغییراتی داده و کدام برنامهها را اجرا کنید.
تغییر بافت: قصد دارید تغییرات موردنظر خود را در چه سازمانی اجرا کنید؟ سبک رهبری و فرهنگ سازمان موردنظر چگونه است؟ یعنی باید تغییرات متناسب و هماهنگ با بافت جاری در سازمان باشد.
تغییر مدلسازی: تغییرات موردنظر باید بر اساس بافت سازمان مدلسازی شوند. آیا تغییرات پایدار هستند یا مشارکتی؟ تغییرات عامرانه هستند یا انتقالی؟ با پاسخ به این سؤالات میتوانید تغییر بر اساس مدلسازی را اجرا کنید.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۳۱:۳۹ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
عارضه یابی سازمانی
یک روش کارآمد برای ارزیابی فاصله بین کارایی یک سازمان در وضعیت فعلی و بررسی راههای رسیدن به اهداف سازمان و وضعیت مطلوب، عارضه یابی سازمانی نام دارد. زمانی که شما ساختار و عملکرد یک سازمان را بررسی میکنید و برای ایجاد تغییرات اساسی برنامههای جامعی تدوین میکنید وضعیت کنونی سازمان تغییر میکند. وقتی یک سازمان شرکت یا کسبوکار با مشکلات و چالشهای مختلفی مانند ضعف عملکردی، مشکلات مکرر در سیستم مدیریتی، نقض هنجارهای سازمانی و… روبرو شود عارضه یابی سازمانی ضروری میشود.
پیاده سازی تغییر در سازمان
برای اجرای تغییرات اساسی در سازمان و رسیدن به وضعیت مطلوب و حضور توانمند در بازار رقابتی باید با ارکان تغییرات آشنا باشیم. این ارکان اساسی عبارتاند از:
تغییر محتوا: منظور از تغییر محتوا این است که قصد دارید در سازمان چه تغییراتی داده و کدام برنامهها را اجرا کنید.
تغییر بافت: قصد دارید تغییرات موردنظر خود را در چه سازمانی اجرا کنید؟ سبک رهبری و فرهنگ سازمان موردنظر چگونه است؟ یعنی باید تغییرات متناسب و هماهنگ با بافت جاری در سازمان باشد.
تغییر مدلسازی: تغییرات موردنظر باید بر اساس بافت سازمان مدلسازی شوند. آیا تغییرات پایدار هستند یا مشارکتی؟ تغییرات عامرانه هستند یا انتقالی؟ با پاسخ به این سؤالات میتوانید تغییر بر اساس مدلسازی را اجرا کنید.
هدف از عارضه یابی سازمانی چیست؟
آموزش های سازمانی و عارضه یابی برای هر کسبوکاری مزایای خوبی دارند. آگاهی نسبت به هدفهای آموزش و عارضه یابی مهم است. زمانی که یک سازمان یا شرکت با مشکلاتی مانند افت کیفیت خروجی، ضعف در عملکرد سازمان، افزایش درگیری بین بخشها، افزایش غیبت از کار و… روبرو شود این سازمان نیازمند عارضه یابی سازمانی است. برای عارضهیابی سازمانی نیازمند تحلیل سازمانی هستیم تا بتوان با درایت کامل و بهکارگیری استراتژیهای موفق به حل مسئله پرداخته و وضعیت سازمان را بهبود بخشیم.
هدف از عارضهیابی سازمانی شناخت مشکلات و درک عواملی است که آنها را پدید آوردهاند. با شناخت ریشه مشکلات میتوان راهحلهای منطقی و عملی برای آنها پیدا کرده و در رفع مشکلات اقدام کرد. برای حل مشکلات سازمانی باید ابتدا آنها را ریشهیابی کرده و درک درستی از مشکلات به دست آورد.
با پیبردن به دلایل مشکلات میتوان به راهحلهای اصولی و متناسب با چالشها و بافت سازمان موردنظر دستیافت. مهمترین اهداف عارضه یابی سازمانی عبارتاند از:
شناسایی نقاط قوت و مؤثر بر سازمان
شناسایی نقاط ضعف و عارضههای سازمان
شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیش روی سازمان
ارائه راهکارها و استراتژیهای توانمند و عملی برای حل مشکلات
بهبود شاخصهای سودآوری و بهرهوری
تحلیل دقیق فرایند، ساختار اهداف، استراتژیهای سازمان و تلاش برای بهبود آنها
پیشگیری از اتلاف منابع مالی سازمان در پروژههای غیرضروری
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۳۰:۳۶ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
با توسعه تجارت الکترونیک و افزایش رقابت بین کسبوکارهای مختلف مشاوره دیجیتال برندینگ نقش مهمی در افزایش آگاهی برند و متمایز بودن یک برند خاص دارد. متمایز بودن در بین جمع کثیری از رقبا کار آسانی نیست و برای این کار باید ارزشهای برند موردنظر بهخوبی بیان شود. با این هدف داشتن استراتژیهای برندسازی هوشمندانه ضروری است و این کار تخصص مشاوران آگاه، باتجربه و حرفهای دیجیتال برندینگ است.
برندینگ چیست؟
منظور از برندینگ یا همان برندسازی مجموعه فعالیتهای استراتژیکی و خلاقانهای است که به مشتریان بالقوه یک کسبوکار اطلاعات دقیقی در آن زمینه ارائه میدهد. در شروع راهاندازی یک کسبوکار و بعد از ساخت اولین محصول یا خدمات، نخستین گام ساخت هویت برند است.
برندسازی نقش مهمی در موفقیت تجاری کسبوکار دارد؛ زیرا فعالیت کسبوکار موردنظر را به ذاتی منحصربهفرد، ماندگار و ویژه تبدیل میکند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ مجموعهای از فعالیتهای مختلف مانند تولید محتوا، راهاندازی وبسایت و ساخت لوگو را شامل میشود. برای پیروزی در این عرصه مشاوره دیجیتال برندینگ بهترین روش برای پیشیگرفتن از رقبا است.
مراحل مختلفی که یک برند طی میکند تا ساخته شود عبارتاند از:
ایجاد صدای برند
آگاهسازی مخاطبان از برند
ایجاد حس اطمینان به برند
جایگاه برند
ارزش برند
متخصصان دیجیتال برندینگ در تمام زمینههای مربوط به برندسازی دانش و تجربه کافی دارند و میتوانند با ارائه بهترین استراتژیهای برندینگ موجب افزایش آگاهی برند، سبک و تصویر آن میشوند. من یکی از متخصصان در حوزه مشاوره دیجیتال برندینگ هستم که با داشتن دانش کافی در این زمینه می توانم به کسب و کار شما کمک کنم.
اهمیت برندینگ در کسب و کارها
نداشتن استراتژیهای مناسب جهت جذب مشتری در کسبوکارها، صاحبان آنها را در امر بازاریابی و فروش با مشکل مواجه میکند. علاوه بر ارائه خدمات یا محصولات با کیفیت بالا، برای رسیدن به موفقیت در هر کسبوکار، اعتماد و اعتبار برند مهم است. اهمیت برندینگ در کسب و کارهای شامل موارد زیر است:
برندینگ ارزش و اعتبار کسب و کار را افزایش میدهد
رضایت کارکنان را بالا میبرد
مشتری جدید اضافه میشود
به حفظ مشتریان قدیمی کمک میکند
باعث پشتیبانی از تبلیغات میشود
مزایای برندینگ که باید بدانید!
به فرایند ساخت و گسترش یک نام تجاری و ایجاد یک هویت و شخصیت برای کسبوکار برندینگ گفته میشود. باتوجهبه اینکه یکی از روشهای جدید بازاریابی است به کسبوکارها کمک میکند تا با ساخت یک هویت خاص بر روی مشتریان خود تاثیر بگذارند. برندینگ کمک میکند که ارزشهای یک سازمان یا کسبوکار برجسته شود و در معرض دید کاربران و مخاطبان قرار بگیرد. مزایای برندینگ عبارتاند از:
ایجاد تعامل بیشتر
افزایش آگاهی مشتریان
ایجاد مزیت رقابتی
افزایش اعتماد مشتریان
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۹:۴۱ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
در بازار رقابتی امروز حفظ کسبوکارها اهمیت زیادی برای صاحبان کسبوکارها و برندها دارد. باتوجهبه اهمیت بالای این موضوع مشاوره مارکتینگ نقش مهمی در پیشبرد اهداف و استراتژیهای بازاریابی دارد. هرکدام از صاحبان برند و کسبوکارها تلاش میکنند علاوه بر حفظ جایگاه خود در بین رقبا و در بازار، آینده برند خود را نیز تضمین کنند. برایناساس تمام بخشها و عناصر یک برند یا کسبوکار تلاش میکنند با رعایت اصول حرفهای و جدیت تمام با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.
علاوه بر این، مشاوره دیجیتال مارکتینگ هم نقش مهمی در توسعه کسبوکارها دارد. منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیتهایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیکهای تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی میشود. صاحبان کسبوکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال میتوانند استراتژیهای کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.
وظایف مشاور مارکتینگ
شرکتهای مشاوره مارکتینگ با استخدام برترین مشاوران بازاریابی تلاش میکنند خدماتی ارزشمند به صاحبان کسبوکار ارائه دهند. این مشاوران متخصص و باتجربه راهکارهایی منطقی و عملی برای برونرفت از مشکلات کسبوکار ارائه میدهند. یک مشاور مارکتینگ با دانش و تجربه خود شرکتها و بیزینسها را در مسیر درست هدایت کنند و از این طریق به درآمد و سود خوبی در بازار دست یابند. مهمترین وظایف مشاوران مارکتینگ عبارتاند از:
تجزیه تحلیل و بررسی سرفصلهای بازاریابی برای تثبیت یک برند در بازار هدف
استفاده از روشهای مختلف تحقیقاتی و تثبیت موقعیت تجاری برند
مشاوره و گفتگو درباره روشهای مختلف بازاریابی و اجرای گزینههای مناسب
طراحی فرایند جذب مشتری بهعنوان مهمترین روند در مشاوره مارکتینگ
انجام تحقیقات مختلف برای توسعه محصول یا خدمات موردنظر کارفرما و مشتریان
ایجاد کانالهای حرفهای در زمینه بازاریابی بر اساس نیاز سازمان یا برند
توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی بر اساس اهداف و بودجه
نظارت بر پروژههای بازاریابی و آنالیز نتایج حاصل
من، علی ناصرحجتی بهعنوان مشاوره مارکتینگ نزدیک به 17 سال است که با مشتریان مختلف در سراسر جهان همکاری دارم. من با ارائه روشها و استراتژیهای مدون نقش مهمی در رفع چالشهای مشتریان و موفقیت آنها در کسبوکارشان دارم.
مهارت های لازم برای یک مشاور مارکتینگ
تمام متخصصانی که در حوزه مشاوره مارکتینگ فعالیت میکنند باید مهارتهای کلیدی برای ارائه راهکارهای علمی و عملی داشته باشند. برخی از مهمترین مهارتهای یک مشاور مارکتینگ عبارتاند از:
استعداد و توانایی حل مسئله
توانایی تفکر تحلیلی و استراتژیک
برخورداری از تواناییهای سازمانی برجسته
داشتن مهارتهای ارتباطی کتبی و شفاهی و توانایی ارائه عملکرد
برخورداری از مهارت نوشتن گزارشهای جامع و پیشنهادها
برخورداری از دانش تجزیهوتحلیل دادهها و تحقیقات بازار
برخورداری از دانش عمیق اصول بازاریابی و شیوههای برتر این حوزه
دارای تجربه کافی بهعنوان مشاور بازاریابی و مهارتهای مرتبط با این زمینه
برخورداری از دانش کاری کافی در زمینه فناوری اطلاعات و نرمافزارهای بازاریابی و مسلط به MS Office
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۸:۴۲ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
در بازار رقابتی امروز حفظ کسبوکارها اهمیت زیادی برای صاحبان کسبوکارها و برندها دارد. باتوجهبه اهمیت بالای این موضوع مشاوره مارکتینگ نقش مهمی در پیشبرد اهداف و استراتژیهای بازاریابی دارد. هرکدام از صاحبان برند و کسبوکارها تلاش میکنند علاوه بر حفظ جایگاه خود در بین رقبا و در بازار، آینده برند خود را نیز تضمین کنند. برایناساس تمام بخشها و عناصر یک برند یا کسبوکار تلاش میکنند با رعایت اصول حرفهای و جدیت تمام با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.
علاوه بر این، مشاوره دیجیتال مارکتینگ هم نقش مهمی در توسعه کسبوکارها دارد. منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیتهایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیکهای تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی میشود. صاحبان کسبوکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال میتوانند استراتژیهای کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.
وظایف مشاور مارکتینگ
شرکتهای مشاوره مارکتینگ با استخدام برترین مشاوران بازاریابی تلاش میکنند خدماتی ارزشمند به صاحبان کسبوکار ارائه دهند. این مشاوران متخصص و باتجربه راهکارهایی منطقی و عملی برای برونرفت از مشکلات کسبوکار ارائه میدهند. یک مشاور مارکتینگ با دانش و تجربه خود شرکتها و بیزینسها را در مسیر درست هدایت کنند و از این طریق به درآمد و سود خوبی در بازار دست یابند. مهمترین وظایف مشاوران مارکتینگ عبارتاند از:
تجزیه تحلیل و بررسی سرفصلهای بازاریابی برای تثبیت یک برند در بازار هدف
استفاده از روشهای مختلف تحقیقاتی و تثبیت موقعیت تجاری برند
مشاوره و گفتگو درباره روشهای مختلف بازاریابی و اجرای گزینههای مناسب
طراحی فرایند جذب مشتری بهعنوان مهمترین روند در مشاوره مارکتینگ
انجام تحقیقات مختلف برای توسعه محصول یا خدمات موردنظر کارفرما و مشتریان
ایجاد کانالهای حرفهای در زمینه بازاریابی بر اساس نیاز سازمان یا برند
توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی بر اساس اهداف و بودجه
نظارت بر پروژههای بازاریابی و آنالیز نتایج حاصل
من، علی ناصرحجتی بهعنوان مشاوره مارکتینگ نزدیک به 17 سال است که با مشتریان مختلف در سراسر جهان همکاری دارم. من با ارائه روشها و استراتژیهای مدون نقش مهمی در رفع چالشهای مشتریان و موفقیت آنها در کسبوکارشان دارم.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۷:۴۲ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
اهمیت مشاوره مدیریت
با گسترش کسبوکارها و رونق بازارهای جهانی تجارت، مشاوره مدیریت نیز در ایران رونق زیادی پیدا کرده است. مشاوره مدیریت یا Management Consulting حوزه وسیعی از فعالیتهای مربوط به کسبوکار را پوشش میدهد. مشاوران کسبوکار و مدیریت در زمینههای مختلف مانند تدوین استراتژیهای کارآمد، منابع انسانی، فروش، تحقیقات بازار، برندینگ، مدیریت مالی، فناوری اطلاعات، دیجیتال مارکتینگ و… فعالیت میکنند.
هدف مشاور مدیریت نشاندادن روند صحیح کسبوکارها به سازمانها و رفع مشکلات و چالشهای پیش روی آنها است. مسئولیت و وظایف مشاور مدیریت به تخصص او و سازمانی که در آن کار میکند بستگی دارد.
منظور از مشاوره مدیریت چیست؟
در جهان شرکتهای متعددی با نام شرکتهای مشاوره مدیریت مشغول به کار هستند که مشکلات پیچیده و بزرگ سازمانها و شرکتهای مختلف کسبوکار را حل میکنند. مشاوران مدیریت متخصصانی باتجربه هستند که برای شرکتها و سازمانهای مختلف استراتژیهایی کارآمد و راهحلهای اصولی تدوین میکنند تا سازمان موردنظر از لحاظ منابع انسانی، مالی و توسعه کسبوکار بهبود یابد.
در بسیاری از مواقع شرکتها یا سازمانها تنها یک یا دو راهحل را میبینند و از سایر راهها غافل میشوند. مشاوران مدیریت با دیدگاهی جدید مشکلات آنها را بررسی کرده و راهحلهای جدیدی برای برونرفت از بنبست ارائه میدهند.
من علی ناصر حجتی به عنوان یکی از مشاوران مدیریت و کسبوکار هستم که با تجربه بالا در 17 سال فعالیت حرفهای خودم توانسته ام استراتژیهای عملی و توانمندی برای کسبوکارهای مختلف ارائه دهم.
وظایف مشاور مدیریت
مشاور مدیریت بر اساس تخصص خود به سازمان مرتبط با آن تخصص کمک میکند تا آنها فرایندهای کار خود را بهبود بخشند و در جهت شناسایی ریشهای مشکلات و حل آنها اقدام کنند. افراد مشغول به کار در شرکتهای مشاوره مدیریت تیمهایی باتجربه، تحصیلکرده و توانمند هستند که در حوزه تخصصی خود تجاربشان را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و در مقابله با مشکلات کسبوکار سازمانهای مختلف میتوانند استراتژیهای قوی بچینند. برخی وظایف مشاوران مدیریت عبارتاند از:
ریشهیابی دلایل اصلی مشکلات یک سازمان یا شرکت
کمک به اجرای روندهای جدید برای پیشرفت سازمان
تجزیهوتحلیل دادهها برای کمک به درک مسائل و مشکلات سازمانی
کمک به تیم برای هماهنگی با تغییرات یا اصلاحات موردنیاز
آمادهسازی سازمان یا شرکت برای مواجهه با چالشها و حل مشکلات احتمالی در آینده
سازمانها و شرکتها در حوزههای مختلف کسبوکار میتوانند با کمکگرفتن از سازمانها یا شرکتهای معتبر در زمینه مشاوره مدیریت، مشکلات خود را بهصورت اساسی حل کرده و موفقیتهای چشمگیری به دست آورند.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۶:۳۵ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
صردر سال 1990 تئوری آموزش های موردتوجه مشاوران و متخصصان کسبوکارها قرار گرفت. منظور از این تئوری فرایند انتقال دانش در یک سازمان یا شرکت است که سازمان موردنظر از این دانش برای بهبود عملکرد و دستیابی به اهداف خود استفاده میکند.
قرن بیست و یکم را باید قرن شگفتیها نامید؛ زیرا فناوریهای جدیدی در این قرن ظهور کردند مانند؛ آموزش های سازمانی و عارضه یابی و… که زندگی انسانها را به طرز شگفتانگیزی تغییر دادند. کسبوکارها و تجارت نیز از این تغییرات در امان نمانده و شاهد تغییرات سیستماتیک در شرکتها و سازمانهای کوچک و بزرگ مختلف هستیم.
سازمانها برای هماهنگشدن با این تغییرات سریع نیازمند آموزش هستند تا بتوانند همگام و همسو با تغییرات حرکت کرده و عملکرد خود را بهبود بخشند. به همین دلیل آموزش سازمانی نیاز ضروری سازمانها و شرکتهای مختلف در عصر کنونی است. همچنین وقتی یک سازمان، شرکت یا کسبوکار با مشکلات و چالشهای مختلفی مانند ضعف عملکردی، مشکلات مکرر در سیستم مدیریتی، نقض هنجارهای سازمانی و… روبهرو شود عارضه یابی سازمانی ضروری میشود.
آموزش سازمانی چیست؟
منظور از آموزش های سازمانی تولید دانش، حفظ و انتقال آن به سایر افراد حاضر در آن سازمان است. بهعبارتدیگر تئوری آموزش سازمانی بر خلق دانش و بهکارگیری آن در یک سازمان متمرکز میشود. در تئوری آموزش سازمانی گفته میشود که وقتی اعضای یک تیم در مواجهه با مشکلات و یافتن راهکار با یکدیگر تعامل داشته باشند یادگیری اتفاق میافتد. به همین دلیل سازمانها و شرکتهای مختلف برای اشاعه فرهنگ یادگیری در بین کارکنان خود باید اقدامات مهمی انجام دهند که عبارتاند از:
تشویق کارکنان خود برای استمرار در یادگیری
فراهمسازی فرصتهای مناسب برای تحلیل شکستهای سازمان و دلایل آنها
پاداشدادن به کارکنانی که دانش و تجارب خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.
خارجکردن اعضا و کارکنان سازمان از حاشیه امن و به چالش کشیدن آنها بهمنظور فراهمسازی شرایط برای کسب تجربه
همچنین توسعه فرهنگی درونسازمانی از دیگر موارد مهمی است که آموزش های سازمانی به آن میپردازند. برایناساس سازمانها باید:
کارکنان خود را برای آموختن در تمام طول زندگی و کار تشویق کنند.
فرهنگ به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات را گسترش دهند.
زمانی را برای درسگرفتن از شکستها و تحلیل آنها اختصاص دهند.
برای توسعه فرهنگ آموزش های سازمانی متخصصان و مشاوران این حوزه میتوانند بهترین راهکارهای عملی و علمی را ارائه دهند. من دکتر ناصرحجتی با تجربه و سوابق حرفهای مسیری جدید برای کسبوکارهای شکستخورده ایجاد می کنم تا از این طریق بر چالشها و مشکلات خود فائق آمده و در مسیر پیشرفت قرار گیرند.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت:
۰۲:۱۷:۴۶ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
عارضه یابی سازمانی
یک روش کارآمد برای ارزیابی فاصله بین کارایی یک سازمان در وضعیت فعلی و بررسی راههای رسیدن به اهداف سازمان و وضعیت مطلوب، عارضه یابی سازمانی نام دارد. زمانی که شما ساختار و عملکرد یک سازمان را بررسی میکنید و برای ایجاد تغییرات اساسی برنامههای جامعی تدوین میکنید وضعیت کنونی سازمان تغییر میکند. وقتی یک سازمان شرکت یا کسبوکار با مشکلات و چالشهای مختلفی مانند ضعف عملکردی، مشکلات مکرر در سیستم مدیریتی، نقض هنجارهای سازمانی و… روبرو شود عارضه یابی سازمانی ضروری میشود.
پیاده سازی تغییر در سازمان
برای اجرای تغییرات اساسی در سازمان و رسیدن به وضعیت مطلوب و حضور توانمند در بازار رقابتی باید با ارکان تغییرات آشنا باشیم. این ارکان اساسی عبارتاند از:
تغییر محتوا: منظور از تغییر محتوا این است که قصد دارید در سازمان چه تغییراتی داده و کدام برنامهها را اجرا کنید.
تغییر بافت: قصد دارید تغییرات موردنظر خود را در چه سازمانی اجرا کنید؟ سبک رهبری و فرهنگ سازمان موردنظر چگونه است؟ یعنی باید تغییرات متناسب و هماهنگ با بافت جاری در سازمان باشد.
تغییر مدلسازی: تغییرات موردنظر باید بر اساس بافت سازمان مدلسازی شوند. آیا تغییرات پایدار هستند یا مشارکتی؟ تغییرات عامرانه هستند یا انتقالی؟ با پاسخ به این سؤالات میتوانید تغییر بر اساس مدلسازی را اجرا کنید.
هدف از عارضه یابی سازمانی چیست؟
آموزش های سازمانی و عارضه یابی برای هر کسبوکاری مزایای خوبی دارند. آگاهی نسبت به هدفهای آموزش و عارضه یابی مهم است. زمانی که یک سازمان یا شرکت با مشکلاتی مانند افت کیفیت خروجی، ضعف در عملکرد سازمان، افزایش درگیری بین بخشها، افزایش غیبت از کار و… روبرو شود این سازمان نیازمند عارضه یابی سازمانی است. برای عارضهیابی سازمانی نیازمند تحلیل سازمانی هستیم تا بتوان با درایت کامل و بهکارگیری استراتژیهای موفق به حل مسئله پرداخته و وضعیت سازمان را بهبود بخشیم.
هدف از عارضهیابی سازمانی شناخت مشکلات و درک عواملی است که آنها را پدید آوردهاند. با شناخت ریشه مشکلات میتوان راهحلهای منطقی و عملی برای آنها پیدا کرده و در رفع مشکلات اقدام کرد. برای حل مشکلات سازمانی باید ابتدا آنها را ریشهیابی کرده و درک درستی از مشکلات به دست آورد.
با پیبردن به دلایل مشکلات میتوان به راهحلهای اصولی و متناسب با چالشها و بافت سازمان موردنظر دستیافت. مهمترین اهداف عارضه یابی سازمانی عبارتاند از:
شناسایی نقاط قوت و مؤثر بر سازمان
شناسایی نقاط ضعف و عارضههای سازمان
شناسایی فرصتها و تهدیدهای پیش روی سازمان
ارائه راهکارها و استراتژیهای توانمند و عملی برای حل مشکلات
بهبود شاخصهای سودآوری و بهرهوری
تحلیل دقیق فرایند، ساختار اهداف، استراتژیهای سازمان و تلاش برای بهبود آنها
پیشگیری از اتلاف منابع مالی سازمان در پروژههای غیرضروری
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت:
۰۲:۱۵:۴۸ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
با توسعه تجارت الکترونیک و افزایش رقابت بین کسبوکارهای مختلف مشاوره دیجیتال برندینگ نقش مهمی در افزایش آگاهی برند و متمایز بودن یک برند خاص دارد. متمایز بودن در بین جمع کثیری از رقبا کار آسانی نیست و برای این کار باید ارزشهای برند موردنظر بهخوبی بیان شود. با این هدف داشتن استراتژیهای برندسازی هوشمندانه ضروری است و این کار تخصص مشاوران آگاه، باتجربه و حرفهای دیجیتال برندینگ است.
برندینگ چیست؟
منظور از برندینگ یا همان برندسازی مجموعه فعالیتهای استراتژیکی و خلاقانهای است که به مشتریان بالقوه یک کسبوکار اطلاعات دقیقی در آن زمینه ارائه میدهد. در شروع راهاندازی یک کسبوکار و بعد از ساخت اولین محصول یا خدمات، نخستین گام ساخت هویت برند است.
برندسازی نقش مهمی در موفقیت تجاری کسبوکار دارد؛ زیرا فعالیت کسبوکار موردنظر را به ذاتی منحصربهفرد، ماندگار و ویژه تبدیل میکند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ مجموعهای از فعالیتهای مختلف مانند تولید محتوا، راهاندازی وبسایت و ساخت لوگو را شامل میشود. برای پیروزی در این عرصه مشاوره دیجیتال برندینگ بهترین روش برای پیشیگرفتن از رقبا است.
مراحل مختلفی که یک برند طی میکند تا ساخته شود عبارتاند از:
ایجاد صدای برند
آگاهسازی مخاطبان از برند
ایجاد حس اطمینان به برند
جایگاه برند
ارزش برند
متخصصان دیجیتال برندینگ در تمام زمینههای مربوط به برندسازی دانش و تجربه کافی دارند و میتوانند با ارائه بهترین استراتژیهای برندینگ موجب افزایش آگاهی برند، سبک و تصویر آن میشوند. من یکی از متخصصان در حوزه مشاوره دیجیتال برندینگ هستم که با داشتن دانش کافی در این زمینه می توانم به کسب و کار شما کمک کنم.
اهمیت برندینگ در کسب و کارها
نداشتن استراتژیهای مناسب جهت جذب مشتری در کسبوکارها، صاحبان آنها را در امر بازاریابی و فروش با مشکل مواجه میکند. علاوه بر ارائه خدمات یا محصولات با کیفیت بالا، برای رسیدن به موفقیت در هر کسبوکار، اعتماد و اعتبار برند مهم است. اهمیت برندینگ در کسب و کارهای شامل موارد زیر است:
برندینگ ارزش و اعتبار کسب و کار را افزایش میدهد
رضایت کارکنان را بالا میبرد
مشتری جدید اضافه میشود
به حفظ مشتریان قدیمی کمک میکند
باعث پشتیبانی از تبلیغات میشود
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت:
۰۲:۱۴:۰۲ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)
مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
در بازار رقابتی امروز حفظ کسبوکارها اهمیت زیادی برای صاحبان کسبوکارها و برندها دارد. باتوجهبه اهمیت بالای این موضوع مشاوره مارکتینگ نقش مهمی در پیشبرد اهداف و استراتژیهای بازاریابی دارد. هرکدام از صاحبان برند و کسبوکارها تلاش میکنند علاوه بر حفظ جایگاه خود در بین رقبا و در بازار، آینده برند خود را نیز تضمین کنند. برایناساس تمام بخشها و عناصر یک برند یا کسبوکار تلاش میکنند با رعایت اصول حرفهای و جدیت تمام با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.
علاوه بر این، مشاوره دیجیتال مارکتینگ هم نقش مهمی در توسعه کسبوکارها دارد. منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیتهایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیکهای تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی میشود. صاحبان کسبوکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال میتوانند استراتژیهای کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.
وظایف مشاور مارکتینگ
شرکتهای مشاوره مارکتینگ با استخدام برترین مشاوران بازاریابی تلاش میکنند خدماتی ارزشمند به صاحبان کسبوکار ارائه دهند. این مشاوران متخصص و باتجربه راهکارهایی منطقی و عملی برای برونرفت از مشکلات کسبوکار ارائه میدهند. یک مشاور مارکتینگ با دانش و تجربه خود شرکتها و بیزینسها را در مسیر درست هدایت کنند و از این طریق به درآمد و سود خوبی در بازار دست یابند. مهمترین وظایف مشاوران مارکتینگ عبارتاند از:
تجزیه تحلیل و بررسی سرفصلهای بازاریابی برای تثبیت یک برند در بازار هدف
استفاده از روشهای مختلف تحقیقاتی و تثبیت موقعیت تجاری برند
مشاوره و گفتگو درباره روشهای مختلف بازاریابی و اجرای گزینههای مناسب
طراحی فرایند جذب مشتری بهعنوان مهمترین روند در مشاوره مارکتینگ
انجام تحقیقات مختلف برای توسعه محصول یا خدمات موردنظر کارفرما و مشتریان
ایجاد کانالهای حرفهای در زمینه بازاریابی بر اساس نیاز سازمان یا برند
توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی بر اساس اهداف و بودجه
نظارت بر پروژههای بازاریابی و آنالیز نتایج حاصل
من، علی ناصرحجتی بهعنوان مشاوره مارکتینگ نزدیک به 17 سال است که با مشتریان مختلف در سراسر جهان همکاری دارم. من با ارائه روشها و استراتژیهای مدون نقش مهمی در رفع چالشهای مشتریان و موفقیت آنها در کسبوکارشان دارم.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۶ تیر ۱۴۰۳ساعت:
۰۲:۱۲:۲۵ توسط:مریم موضوع:
نظرات (0)