دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکتینگ .

دیجیتال مارکتینگ

مشاوره مارکتینگ

مشاوره مارکتینگ و بازاریابی چیست؟
به استراتژی‌هایی که برای برقراری ارتباط با مشتری صورت می‌گیرد، مارکتینگ یا بازار‌یابی می‌گویند. صاحبان کسب و کار برای جلب توجه مشتریان از راه‌ها و روش‌های خلاقانه‌ای استفاده می‌کنند تا ویژگی‌ها و مزایای محصولات و خدمات خود را به گوش آن‌ها برسانند. بازاریابی یا مشاوره مارکتینگ باعث اطلاع رسانی، افزایش فروش، برند‌سازی، شناخت مشتری، جذب مشتری و ایجاد رقابت می‌شود.

 آیا تبلیغات را می‌توان همان مارکتینگ یا بازاریابی دانست؟
تبلیغات بخشی از بازاریابی است و این دو تکمیل کننده هم هستند. تبلیغات با ایجاد محتوای مناسب و جذاب سبب آگاهی مشتریان از محصولات و خدمات کسب و کار‌ها می‌شود. در حالی که بازاریابی بسیار گسترده‌تر از تبلیغات است و تمام جنبه‌های تبلیغات را در‌بر ‌می‌گیرد.

مشاوره مارکتینگ به چه معنایی می باشد؟
برخی از افراد بر این باورند که اگر یک مدیر مارکتینگ خوب و خبره استخدام کنند، در واقع یک مشاور مارکتینگ هم دارند، برخی دیگر مشاوره مارکتینگ را تنها مختص به مشاوره با تیم مارکتینگ شرکت خود و بهره‌گیری از نظرات آن‌ها می‌دانند، برخی دیگر نیز مشاوره مارکتینگ را به معنی شرکت در دوره‌های آموزشی بازاریابی و خواندن چندین کتاب در این زمینه می‌دانند و عده‌ای هم مشاوران مارکتینگ را با اساتیدی که دانش بازاریابی دارند، اشتباه می‌گیرند و از آن‌ها مشاوره مارکتینگ می‌گیرند.

در واقع مشاوران مارکتینگ و بازاریابی افرادی هستند که، با استفاده از دانش، مهارت، تجربه و تخصص خود، به کسب و کار‌ها در جهت رسیدن به افزایش درآمد و فروش محصولاتشان کمک می‌کنند و از آن جایی که بازار کار همواره در حال تغییر و تحول است، باید در نظر داشت که روش‌ها و ترفند‌های جدیدی را به کار گرفت تا به موفقیت رسید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۳۷:۳۷ توسط:مریم موضوع: نظرات (0)