مشاوره مارکتینگ
مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
در بازار رقابتی امروز حفظ کسبوکارها اهمیت زیادی برای صاحبان کسبوکارها و برندها دارد. باتوجهبه اهمیت بالای این موضوع مشاوره مارکتینگ نقش مهمی در پیشبرد اهداف و استراتژیهای بازاریابی دارد. هرکدام از صاحبان برند و کسبوکارها تلاش میکنند علاوه بر حفظ جایگاه خود در بین رقبا و در بازار، آینده برند خود را نیز تضمین کنند. برایناساس تمام بخشها و عناصر یک برند یا کسبوکار تلاش میکنند با رعایت اصول حرفهای و جدیت تمام با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند.
علاوه بر این، مشاوره دیجیتال مارکتینگ هم نقش مهمی در توسعه کسبوکارها دارد. منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیتهایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیکهای تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی میشود. صاحبان کسبوکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال میتوانند استراتژیهای کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.
وظایف مشاور مارکتینگ
شرکتهای مشاوره مارکتینگ با استخدام برترین مشاوران بازاریابی تلاش میکنند خدماتی ارزشمند به صاحبان کسبوکار ارائه دهند. این مشاوران متخصص و باتجربه راهکارهایی منطقی و عملی برای برونرفت از مشکلات کسبوکار ارائه میدهند. یک مشاور مارکتینگ با دانش و تجربه خود شرکتها و بیزینسها را در مسیر درست هدایت کنند و از این طریق به درآمد و سود خوبی در بازار دست یابند. مهمترین وظایف مشاوران مارکتینگ عبارتاند از:
تجزیه تحلیل و بررسی سرفصلهای بازاریابی برای تثبیت یک برند در بازار هدف
استفاده از روشهای مختلف تحقیقاتی و تثبیت موقعیت تجاری برند
مشاوره و گفتگو درباره روشهای مختلف بازاریابی و اجرای گزینههای مناسب
طراحی فرایند جذب مشتری بهعنوان مهمترین روند در مشاوره مارکتینگ
انجام تحقیقات مختلف برای توسعه محصول یا خدمات موردنظر کارفرما و مشتریان
ایجاد کانالهای حرفهای در زمینه بازاریابی بر اساس نیاز سازمان یا برند
توسعه و اجرای استراتژی بازاریابی بر اساس اهداف و بودجه
نظارت بر پروژههای بازاریابی و آنالیز نتایج حاصل
من، علی ناصرحجتی بهعنوان مشاوره مارکتینگ نزدیک به 17 سال است که با مشتریان مختلف در سراسر جهان همکاری دارم. من با ارائه روشها و استراتژیهای مدون نقش مهمی در رفع چالشهای مشتریان و موفقیت آنها در کسبوکارشان دارم.
مهارت های لازم برای یک مشاور مارکتینگ
تمام متخصصانی که در حوزه مشاوره مارکتینگ فعالیت میکنند باید مهارتهای کلیدی برای ارائه راهکارهای علمی و عملی داشته باشند. برخی از مهمترین مهارتهای یک مشاور مارکتینگ عبارتاند از:
استعداد و توانایی حل مسئله
توانایی تفکر تحلیلی و استراتژیک
برخورداری از تواناییهای سازمانی برجسته
داشتن مهارتهای ارتباطی کتبی و شفاهی و توانایی ارائه عملکرد
برخورداری از مهارت نوشتن گزارشهای جامع و پیشنهادها
برخورداری از دانش تجزیهوتحلیل دادهها و تحقیقات بازار
برخورداری از دانش عمیق اصول بازاریابی و شیوههای برتر این حوزه
دارای تجربه کافی بهعنوان مشاور بازاریابی و مهارتهای مرتبط با این زمینه
برخورداری از دانش کاری کافی در زمینه فناوری اطلاعات و نرمافزارهای بازاریابی و مسلط به MS Office
نقش و مزایای مشاوره مارکتینگ در موفقیت تجاری
مشاوره مارکتینگ نقش مهمی در بهبود تجارت، پیشیگرفتن از رقبا و سودآوری در بازار هدف دارد. تأثیرات مشاوره بازاریابی بر موفقیت تجاری عبارتاند از:
1. افزایش آگاهی برند
متخصصان مشغول به کار در حوزه مشاوره بازاریابی نقش مهمی در ارتقای برند و افزایش آگاهی برند دارند. این متخصصان با ارائه راهکارهای مهم و مفید موجب توانمندی برند شما شده و درنتیجه اعتماد مشتریان نسبت به خدمات یا محصول شما افزایش مییابد. درنتیجه برند شما از رقبا متمایز میشود.
2. شناخت بازار و ارائه استراتژی
شناخت بازار نقش مهمی در موفقیت تجارت دارد. مشاوره مارکتینگ به شما کمک میکند بازار هدف خود را شناسایی کنید. سپس مشاور بازاریابی استراتژیهای مناسب و متناسب با شرایط کسبوکار شما و بازار هدف را ارائه میدهد. اجرای صحیح استراتژیها نقش مهمی در کسب سهم مناسب از بازار دارد.
3. تحلیل و ارزیابی
یکی از مهارتهای مهم مشاور مارکتینگ تحلیل و ارزیابی دادهها و اطلاعاتی است که جمعآوری کرده است. مشاوره بازاریابی به صاحبان برند و سازمانها کمک میکند تا عملکرد بازاریابی خود را تحلیل کنند. این روند شامل تجزیهوتحلیل نتایج حاصل از پیگیری عملکرد رقابتی، تحلیل نتایج کمپینهای بازاریابی، مشاهده ترندها و تغییرات بازار و درنهایت ارائه گزارش جامع است.
مشاوره مارکتینگ موجب افزایش فروش، سودآوری و فروش بدون بازگشت میشود. همچنین مشاور بازاریابی فرصتهای جدیدی برای رشد بیشتر برند یا سازمان ایجاد میکند. گسترش بازار هدف و شناختهشدن محصول یا خدمات موردنظر از دیگر مزایای حضور مشاوره مارکتینگ است. به طور خلاصه مزایای مشاوره بازاریابی عبارتاند از:
افزایش نرخ مشتریان
نتایج قابلاندازهگیری
افزایش رضایت مشتریان
ایجاد موقعیت مناسب برای معرفی برندها
افزایش سوددهی و رقابت با رقبای سرشناس
هزینه پایین برای کسبوکارها و شرکتها
برنامهریزی جامع برای دستیابی به اهداف بلندمدت
من باتکیهبر دانش، سوابق موفق حرفهای و تجربه کافی، با مشتریان خود همراه میشوم تا اطمینان یابم راهکارها و استراتژیهای تدوینشده با دیدگاهها، ارزشها و چشمانداز سازمان یا برند شما همخوانی دارد. تحصیلات من مرتبط با حوزه بازاریاب و مشاوره مارکتینگ است؛ همچنین دورههای بلندمدت مدون در حوزه بازاریابی و فروش را با موفقیت به پایان رسانده ام.
برچسب: ،