صردر سال 1990 تئوري آموزش هاي موردتوجه مشاوران و متخصصان كسبوكارها قرار گرفت. منظور از اين تئوري فرايند انتقال دانش در يك سازمان يا شركت است كه سازمان موردنظر از اين دانش براي بهبود عملكرد و دستيابي به اهداف خود استفاده ميكند.
قرن بيست و يكم را بايد قرن شگفتيها ناميد؛ زيرا فناوريهاي جديدي در اين قرن ظهور كردند مانند؛ آموزش هاي سازماني و عارضه يابي و… كه زندگي انسانها را به طرز شگفتانگيزي تغيير دادند. كسبوكارها و تجارت نيز از اين تغييرات در امان نمانده و شاهد تغييرات سيستماتيك در شركتها و سازمانهاي كوچك و بزرگ مختلف هستيم.
سازمانها براي هماهنگشدن با اين تغييرات سريع نيازمند آموزش هستند تا بتوانند همگام و همسو با تغييرات حركت كرده و عملكرد خود را بهبود بخشند. به همين دليل آموزش سازماني نياز ضروري سازمانها و شركتهاي مختلف در عصر كنوني است. همچنين وقتي يك سازمان، شركت يا كسبوكار با مشكلات و چالشهاي مختلفي مانند ضعف عملكردي، مشكلات مكرر در سيستم مديريتي، نقض هنجارهاي سازماني و… روبهرو شود عارضه يابي سازماني ضروري ميشود.
آموزش سازماني چيست؟
منظور از آموزش هاي سازماني توليد دانش، حفظ و انتقال آن به ساير افراد حاضر در آن سازمان است. بهعبارتديگر تئوري آموزش سازماني بر خلق دانش و بهكارگيري آن در يك سازمان متمركز ميشود. در تئوري آموزش سازماني گفته ميشود كه وقتي اعضاي يك تيم در مواجهه با مشكلات و يافتن راهكار با يكديگر تعامل داشته باشند يادگيري اتفاق ميافتد. به همين دليل سازمانها و شركتهاي مختلف براي اشاعه فرهنگ يادگيري در بين كاركنان خود بايد اقدامات مهمي انجام دهند كه عبارتاند از:
تشويق كاركنان خود براي استمرار در يادگيري
فراهمسازي فرصتهاي مناسب براي تحليل شكستهاي سازمان و دلايل آنها
پاداشدادن به كاركناني كه دانش و تجارب خود را با ديگران به اشتراك ميگذارند.
خارجكردن اعضا و كاركنان سازمان از حاشيه امن و به چالش كشيدن آنها بهمنظور فراهمسازي شرايط براي كسب تجربه
همچنين توسعه فرهنگي درونسازماني از ديگر موارد مهمي است كه آموزش هاي سازماني به آن ميپردازند. برايناساس سازمانها بايد:
كاركنان خود را براي آموختن در تمام طول زندگي و كار تشويق كنند.
فرهنگ به اشتراك گذاشتن دانش و تجربيات را گسترش دهند.
زماني را براي درسگرفتن از شكستها و تحليل آنها اختصاص دهند.
براي توسعه فرهنگ آموزش هاي سازماني متخصصان و مشاوران اين حوزه ميتوانند بهترين راهكارهاي عملي و علمي را ارائه دهند. من دكتر ناصرحجتي با تجربه و سوابق حرفهاي مسيري جديد براي كسبوكارهاي شكستخورده ايجاد مي كنم تا از اين طريق بر چالشها و مشكلات خود فائق آمده و در مسير پيشرفت قرار گيرند.
عارضه يابي سازماني
يك روش كارآمد براي ارزيابي فاصله بين كارايي يك سازمان در وضعيت فعلي و بررسي راههاي رسيدن به اهداف سازمان و وضعيت مطلوب، عارضه يابي سازماني نام دارد. زماني كه شما ساختار و عملكرد يك سازمان را بررسي ميكنيد و براي ايجاد تغييرات اساسي برنامههاي جامعي تدوين ميكنيد وضعيت كنوني سازمان تغيير ميكند. وقتي يك سازمان شركت يا كسبوكار با مشكلات و چالشهاي مختلفي مانند ضعف عملكردي، مشكلات مكرر در سيستم مديريتي، نقض هنجارهاي سازماني و… روبرو شود عارضه يابي سازماني ضروري ميشود.
پياده سازي تغيير در سازمان
براي اجراي تغييرات اساسي در سازمان و رسيدن به وضعيت مطلوب و حضور توانمند در بازار رقابتي بايد با اركان تغييرات آشنا باشيم. اين اركان اساسي عبارتاند از:
تغيير محتوا: منظور از تغيير محتوا اين است كه قصد داريد در سازمان چه تغييراتي داده و كدام برنامهها را اجرا كنيد.
تغيير بافت: قصد داريد تغييرات موردنظر خود را در چه سازماني اجرا كنيد؟ سبك رهبري و فرهنگ سازمان موردنظر چگونه است؟ يعني بايد تغييرات متناسب و هماهنگ با بافت جاري در سازمان باشد.
تغيير مدلسازي: تغييرات موردنظر بايد بر اساس بافت سازمان مدلسازي شوند. آيا تغييرات پايدار هستند يا مشاركتي؟ تغييرات عامرانه هستند يا انتقالي؟ با پاسخ به اين سؤالات ميتوانيد تغيير بر اساس مدلسازي را اجرا كنيد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۳۱:۳۹ توسط:مريم موضوع:
نظرات (0)
عارضه يابي سازماني
يك روش كارآمد براي ارزيابي فاصله بين كارايي يك سازمان در وضعيت فعلي و بررسي راههاي رسيدن به اهداف سازمان و وضعيت مطلوب، عارضه يابي سازماني نام دارد. زماني كه شما ساختار و عملكرد يك سازمان را بررسي ميكنيد و براي ايجاد تغييرات اساسي برنامههاي جامعي تدوين ميكنيد وضعيت كنوني سازمان تغيير ميكند. وقتي يك سازمان شركت يا كسبوكار با مشكلات و چالشهاي مختلفي مانند ضعف عملكردي، مشكلات مكرر در سيستم مديريتي، نقض هنجارهاي سازماني و… روبرو شود عارضه يابي سازماني ضروري ميشود.
پياده سازي تغيير در سازمان
براي اجراي تغييرات اساسي در سازمان و رسيدن به وضعيت مطلوب و حضور توانمند در بازار رقابتي بايد با اركان تغييرات آشنا باشيم. اين اركان اساسي عبارتاند از:
تغيير محتوا: منظور از تغيير محتوا اين است كه قصد داريد در سازمان چه تغييراتي داده و كدام برنامهها را اجرا كنيد.
تغيير بافت: قصد داريد تغييرات موردنظر خود را در چه سازماني اجرا كنيد؟ سبك رهبري و فرهنگ سازمان موردنظر چگونه است؟ يعني بايد تغييرات متناسب و هماهنگ با بافت جاري در سازمان باشد.
تغيير مدلسازي: تغييرات موردنظر بايد بر اساس بافت سازمان مدلسازي شوند. آيا تغييرات پايدار هستند يا مشاركتي؟ تغييرات عامرانه هستند يا انتقالي؟ با پاسخ به اين سؤالات ميتوانيد تغيير بر اساس مدلسازي را اجرا كنيد.
هدف از عارضه يابي سازماني چيست؟
آموزش هاي سازماني و عارضه يابي براي هر كسبوكاري مزاياي خوبي دارند. آگاهي نسبت به هدفهاي آموزش و عارضه يابي مهم است. زماني كه يك سازمان يا شركت با مشكلاتي مانند افت كيفيت خروجي، ضعف در عملكرد سازمان، افزايش درگيري بين بخشها، افزايش غيبت از كار و… روبرو شود اين سازمان نيازمند عارضه يابي سازماني است. براي عارضهيابي سازماني نيازمند تحليل سازماني هستيم تا بتوان با درايت كامل و بهكارگيري استراتژيهاي موفق به حل مسئله پرداخته و وضعيت سازمان را بهبود بخشيم.
هدف از عارضهيابي سازماني شناخت مشكلات و درك عواملي است كه آنها را پديد آوردهاند. با شناخت ريشه مشكلات ميتوان راهحلهاي منطقي و عملي براي آنها پيدا كرده و در رفع مشكلات اقدام كرد. براي حل مشكلات سازماني بايد ابتدا آنها را ريشهيابي كرده و درك درستي از مشكلات به دست آورد.
با پيبردن به دلايل مشكلات ميتوان به راهحلهاي اصولي و متناسب با چالشها و بافت سازمان موردنظر دستيافت. مهمترين اهداف عارضه يابي سازماني عبارتاند از:
شناسايي نقاط قوت و مؤثر بر سازمان
شناسايي نقاط ضعف و عارضههاي سازمان
شناسايي فرصتها و تهديدهاي پيش روي سازمان
ارائه راهكارها و استراتژيهاي توانمند و عملي براي حل مشكلات
بهبود شاخصهاي سودآوري و بهرهوري
تحليل دقيق فرايند، ساختار اهداف، استراتژيهاي سازمان و تلاش براي بهبود آنها
پيشگيري از اتلاف منابع مالي سازمان در پروژههاي غيرضروري
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۳۰:۳۶ توسط:مريم موضوع:
نظرات (0)
با توسعه تجارت الكترونيك و افزايش رقابت بين كسبوكارهاي مختلف مشاوره ديجيتال برندينگ نقش مهمي در افزايش آگاهي برند و متمايز بودن يك برند خاص دارد. متمايز بودن در بين جمع كثيري از رقبا كار آساني نيست و براي اين كار بايد ارزشهاي برند موردنظر بهخوبي بيان شود. با اين هدف داشتن استراتژيهاي برندسازي هوشمندانه ضروري است و اين كار تخصص مشاوران آگاه، باتجربه و حرفهاي ديجيتال برندينگ است.
برندينگ چيست؟
منظور از برندينگ يا همان برندسازي مجموعه فعاليتهاي استراتژيكي و خلاقانهاي است كه به مشتريان بالقوه يك كسبوكار اطلاعات دقيقي در آن زمينه ارائه ميدهد. در شروع راهاندازي يك كسبوكار و بعد از ساخت اولين محصول يا خدمات، نخستين گام ساخت هويت برند است.
برندسازي نقش مهمي در موفقيت تجاري كسبوكار دارد؛ زيرا فعاليت كسبوكار موردنظر را به ذاتي منحصربهفرد، ماندگار و ويژه تبديل ميكند. در دنياي ديجيتال ماركتينگ، ديجيتال برندينگ مجموعهاي از فعاليتهاي مختلف مانند توليد محتوا، راهاندازي وبسايت و ساخت لوگو را شامل ميشود. براي پيروزي در اين عرصه مشاوره ديجيتال برندينگ بهترين روش براي پيشيگرفتن از رقبا است.
مراحل مختلفي كه يك برند طي ميكند تا ساخته شود عبارتاند از:
ايجاد صداي برند
آگاهسازي مخاطبان از برند
ايجاد حس اطمينان به برند
جايگاه برند
ارزش برند
متخصصان ديجيتال برندينگ در تمام زمينههاي مربوط به برندسازي دانش و تجربه كافي دارند و ميتوانند با ارائه بهترين استراتژيهاي برندينگ موجب افزايش آگاهي برند، سبك و تصوير آن ميشوند. من يكي از متخصصان در حوزه مشاوره ديجيتال برندينگ هستم كه با داشتن دانش كافي در اين زمينه مي توانم به كسب و كار شما كمك كنم.
اهميت برندينگ در كسب و كارها
نداشتن استراتژيهاي مناسب جهت جذب مشتري در كسبوكارها، صاحبان آنها را در امر بازاريابي و فروش با مشكل مواجه ميكند. علاوه بر ارائه خدمات يا محصولات با كيفيت بالا، براي رسيدن به موفقيت در هر كسبوكار، اعتماد و اعتبار برند مهم است. اهميت برندينگ در كسب و كارهاي شامل موارد زير است:
برندينگ ارزش و اعتبار كسب و كار را افزايش ميدهد
رضايت كاركنان را بالا ميبرد
مشتري جديد اضافه ميشود
به حفظ مشتريان قديمي كمك ميكند
باعث پشتيباني از تبليغات ميشود
مزاياي برندينگ كه بايد بدانيد!
به فرايند ساخت و گسترش يك نام تجاري و ايجاد يك هويت و شخصيت براي كسبوكار برندينگ گفته ميشود. باتوجهبه اينكه يكي از روشهاي جديد بازاريابي است به كسبوكارها كمك ميكند تا با ساخت يك هويت خاص بر روي مشتريان خود تاثير بگذارند. برندينگ كمك ميكند كه ارزشهاي يك سازمان يا كسبوكار برجسته شود و در معرض ديد كاربران و مخاطبان قرار بگيرد. مزاياي برندينگ عبارتاند از:
ايجاد تعامل بيشتر
افزايش آگاهي مشتريان
ايجاد مزيت رقابتي
افزايش اعتماد مشتريان
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۹:۴۱ توسط:مريم موضوع:
نظرات (0)
مشاوره ماركتينگ و ديجيتال ماركتينگ
در بازار رقابتي امروز حفظ كسبوكارها اهميت زيادي براي صاحبان كسبوكارها و برندها دارد. باتوجهبه اهميت بالاي اين موضوع مشاوره ماركتينگ نقش مهمي در پيشبرد اهداف و استراتژيهاي بازاريابي دارد. هركدام از صاحبان برند و كسبوكارها تلاش ميكنند علاوه بر حفظ جايگاه خود در بين رقبا و در بازار، آينده برند خود را نيز تضمين كنند. برايناساس تمام بخشها و عناصر يك برند يا كسبوكار تلاش ميكنند با رعايت اصول حرفهاي و جديت تمام با يكديگر تعامل سازنده داشته باشند.
علاوه بر اين، مشاوره ديجيتال ماركتينگ هم نقش مهمي در توسعه كسبوكارها دارد. منظور از ديجيتال ماركتينگ و مشاوره ديجيتال ماركتينگ مجموعه فعاليتهايي است كه محصول يا خدمات موردنظر از طريق تكنيكهاي تجارت الكترونيك به مخاطبان و كاربران فضاي اينترنت معرفي ميشود. صاحبان كسبوكارها ازطريق مشاوره با مشاوران بازاريابي ديجيتال ميتوانند استراتژيهاي كارآمدي در ارتباط با ديجيتال برندينگ خود تدوين و اجرا كنند.
وظايف مشاور ماركتينگ
شركتهاي مشاوره ماركتينگ با استخدام برترين مشاوران بازاريابي تلاش ميكنند خدماتي ارزشمند به صاحبان كسبوكار ارائه دهند. اين مشاوران متخصص و باتجربه راهكارهايي منطقي و عملي براي برونرفت از مشكلات كسبوكار ارائه ميدهند. يك مشاور ماركتينگ با دانش و تجربه خود شركتها و بيزينسها را در مسير درست هدايت كنند و از اين طريق به درآمد و سود خوبي در بازار دست يابند. مهمترين وظايف مشاوران ماركتينگ عبارتاند از:
تجزيه تحليل و بررسي سرفصلهاي بازاريابي براي تثبيت يك برند در بازار هدف
استفاده از روشهاي مختلف تحقيقاتي و تثبيت موقعيت تجاري برند
مشاوره و گفتگو درباره روشهاي مختلف بازاريابي و اجراي گزينههاي مناسب
طراحي فرايند جذب مشتري بهعنوان مهمترين روند در مشاوره ماركتينگ
انجام تحقيقات مختلف براي توسعه محصول يا خدمات موردنظر كارفرما و مشتريان
ايجاد كانالهاي حرفهاي در زمينه بازاريابي بر اساس نياز سازمان يا برند
توسعه و اجراي استراتژي بازاريابي بر اساس اهداف و بودجه
نظارت بر پروژههاي بازاريابي و آناليز نتايج حاصل
من، علي ناصرحجتي بهعنوان مشاوره ماركتينگ نزديك به 17 سال است كه با مشتريان مختلف در سراسر جهان همكاري دارم. من با ارائه روشها و استراتژيهاي مدون نقش مهمي در رفع چالشهاي مشتريان و موفقيت آنها در كسبوكارشان دارم.
مهارت هاي لازم براي يك مشاور ماركتينگ
تمام متخصصاني كه در حوزه مشاوره ماركتينگ فعاليت ميكنند بايد مهارتهاي كليدي براي ارائه راهكارهاي علمي و عملي داشته باشند. برخي از مهمترين مهارتهاي يك مشاور ماركتينگ عبارتاند از:
استعداد و توانايي حل مسئله
توانايي تفكر تحليلي و استراتژيك
برخورداري از تواناييهاي سازماني برجسته
داشتن مهارتهاي ارتباطي كتبي و شفاهي و توانايي ارائه عملكرد
برخورداري از مهارت نوشتن گزارشهاي جامع و پيشنهادها
برخورداري از دانش تجزيهوتحليل دادهها و تحقيقات بازار
برخورداري از دانش عميق اصول بازاريابي و شيوههاي برتر اين حوزه
داراي تجربه كافي بهعنوان مشاور بازاريابي و مهارتهاي مرتبط با اين زمينه
برخورداري از دانش كاري كافي در زمينه فناوري اطلاعات و نرمافزارهاي بازاريابي و مسلط به MS Office
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۸:۴۲ توسط:مريم موضوع:
نظرات (0)
مشاوره ماركتينگ و ديجيتال ماركتينگ
در بازار رقابتي امروز حفظ كسبوكارها اهميت زيادي براي صاحبان كسبوكارها و برندها دارد. باتوجهبه اهميت بالاي اين موضوع مشاوره ماركتينگ نقش مهمي در پيشبرد اهداف و استراتژيهاي بازاريابي دارد. هركدام از صاحبان برند و كسبوكارها تلاش ميكنند علاوه بر حفظ جايگاه خود در بين رقبا و در بازار، آينده برند خود را نيز تضمين كنند. برايناساس تمام بخشها و عناصر يك برند يا كسبوكار تلاش ميكنند با رعايت اصول حرفهاي و جديت تمام با يكديگر تعامل سازنده داشته باشند.
علاوه بر اين، مشاوره ديجيتال ماركتينگ هم نقش مهمي در توسعه كسبوكارها دارد. منظور از ديجيتال ماركتينگ و مشاوره ديجيتال ماركتينگ مجموعه فعاليتهايي است كه محصول يا خدمات موردنظر از طريق تكنيكهاي تجارت الكترونيك به مخاطبان و كاربران فضاي اينترنت معرفي ميشود. صاحبان كسبوكارها ازطريق مشاوره با مشاوران بازاريابي ديجيتال ميتوانند استراتژيهاي كارآمدي در ارتباط با ديجيتال برندينگ خود تدوين و اجرا كنند.
وظايف مشاور ماركتينگ
شركتهاي مشاوره ماركتينگ با استخدام برترين مشاوران بازاريابي تلاش ميكنند خدماتي ارزشمند به صاحبان كسبوكار ارائه دهند. اين مشاوران متخصص و باتجربه راهكارهايي منطقي و عملي براي برونرفت از مشكلات كسبوكار ارائه ميدهند. يك مشاور ماركتينگ با دانش و تجربه خود شركتها و بيزينسها را در مسير درست هدايت كنند و از اين طريق به درآمد و سود خوبي در بازار دست يابند. مهمترين وظايف مشاوران ماركتينگ عبارتاند از:
تجزيه تحليل و بررسي سرفصلهاي بازاريابي براي تثبيت يك برند در بازار هدف
استفاده از روشهاي مختلف تحقيقاتي و تثبيت موقعيت تجاري برند
مشاوره و گفتگو درباره روشهاي مختلف بازاريابي و اجراي گزينههاي مناسب
طراحي فرايند جذب مشتري بهعنوان مهمترين روند در مشاوره ماركتينگ
انجام تحقيقات مختلف براي توسعه محصول يا خدمات موردنظر كارفرما و مشتريان
ايجاد كانالهاي حرفهاي در زمينه بازاريابي بر اساس نياز سازمان يا برند
توسعه و اجراي استراتژي بازاريابي بر اساس اهداف و بودجه
نظارت بر پروژههاي بازاريابي و آناليز نتايج حاصل
من، علي ناصرحجتي بهعنوان مشاوره ماركتينگ نزديك به 17 سال است كه با مشتريان مختلف در سراسر جهان همكاري دارم. من با ارائه روشها و استراتژيهاي مدون نقش مهمي در رفع چالشهاي مشتريان و موفقيت آنها در كسبوكارشان دارم.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۷:۴۲ توسط:مريم موضوع:
نظرات (0)
اهميت مشاوره مديريت
با گسترش كسبوكارها و رونق بازارهاي جهاني تجارت، مشاوره مديريت نيز در ايران رونق زيادي پيدا كرده است. مشاوره مديريت يا Management Consulting حوزه وسيعي از فعاليتهاي مربوط به كسبوكار را پوشش ميدهد. مشاوران كسبوكار و مديريت در زمينههاي مختلف مانند تدوين استراتژيهاي كارآمد، منابع انساني، فروش، تحقيقات بازار، برندينگ، مديريت مالي، فناوري اطلاعات، ديجيتال ماركتينگ و… فعاليت ميكنند.
هدف مشاور مديريت نشاندادن روند صحيح كسبوكارها به سازمانها و رفع مشكلات و چالشهاي پيش روي آنها است. مسئوليت و وظايف مشاور مديريت به تخصص او و سازماني كه در آن كار ميكند بستگي دارد.
منظور از مشاوره مديريت چيست؟
در جهان شركتهاي متعددي با نام شركتهاي مشاوره مديريت مشغول به كار هستند كه مشكلات پيچيده و بزرگ سازمانها و شركتهاي مختلف كسبوكار را حل ميكنند. مشاوران مديريت متخصصاني باتجربه هستند كه براي شركتها و سازمانهاي مختلف استراتژيهايي كارآمد و راهحلهاي اصولي تدوين ميكنند تا سازمان موردنظر از لحاظ منابع انساني، مالي و توسعه كسبوكار بهبود يابد.
در بسياري از مواقع شركتها يا سازمانها تنها يك يا دو راهحل را ميبينند و از ساير راهها غافل ميشوند. مشاوران مديريت با ديدگاهي جديد مشكلات آنها را بررسي كرده و راهحلهاي جديدي براي برونرفت از بنبست ارائه ميدهند.
من علي ناصر حجتي به عنوان يكي از مشاوران مديريت و كسبوكار هستم كه با تجربه بالا در 17 سال فعاليت حرفهاي خودم توانسته ام استراتژيهاي عملي و توانمندي براي كسبوكارهاي مختلف ارائه دهم.
وظايف مشاور مديريت
مشاور مديريت بر اساس تخصص خود به سازمان مرتبط با آن تخصص كمك ميكند تا آنها فرايندهاي كار خود را بهبود بخشند و در جهت شناسايي ريشهاي مشكلات و حل آنها اقدام كنند. افراد مشغول به كار در شركتهاي مشاوره مديريت تيمهايي باتجربه، تحصيلكرده و توانمند هستند كه در حوزه تخصصي خود تجاربشان را با يكديگر به اشتراك گذاشته و در مقابله با مشكلات كسبوكار سازمانهاي مختلف ميتوانند استراتژيهاي قوي بچينند. برخي وظايف مشاوران مديريت عبارتاند از:
ريشهيابي دلايل اصلي مشكلات يك سازمان يا شركت
كمك به اجراي روندهاي جديد براي پيشرفت سازمان
تجزيهوتحليل دادهها براي كمك به درك مسائل و مشكلات سازماني
كمك به تيم براي هماهنگي با تغييرات يا اصلاحات موردنياز
آمادهسازي سازمان يا شركت براي مواجهه با چالشها و حل مشكلات احتمالي در آينده
سازمانها و شركتها در حوزههاي مختلف كسبوكار ميتوانند با كمكگرفتن از سازمانها يا شركتهاي معتبر در زمينه مشاوره مديريت، مشكلات خود را بهصورت اساسي حل كرده و موفقيتهاي چشمگيري به دست آورند.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت:
۱۰:۲۶:۳۵ توسط:مريم موضوع:
نظرات (0)