ديجيتال ماركتينگ ديجيتال ماركتينگ .

ديجيتال ماركتينگ

آموزش سازماني

انواع آموزش هاي سازماني
با افزايش رقابت بين كسب‌وكارها، تمامي سازمان‌ها و شركت‌ها تلاش مي‌كنند از رقباي خود پيشي بگيرند. دراين‌بين وجود چالش‌ها و مشكلات در كسب‌وكارهاي مختلف و سازمان‌ها امري اجتناب‌ناپذير است. براي حل مشكلات بهترين راه بهره‌گيري از آموزش هاي سازماني است.

آموزش سازماني مهارت كاركنان را افزايش مي‌دهد و موجب بهبود عملكرد آن‌ها و درنهايت افزايش بهره‌وري سازمان مي‌شود. در اين راستا انواع مختلف آموزش‌هاي سازماني وجود دارد كه بر اساس نيازهاي آموزشي، منابع موجود، نوع سازمان و… تعيين مي‌شود. رايج‌ترين انواع آموزش‌هاي سازماني عبارت‌اند از:

1. آموزش هاي مقدماتي/ جهت‌گيري
اين نوع آموزش براي تمامي كاركنان جديد اجرا مي‌شود كه علاوه بر استقبال، معرفي و معرفي كارمند جديد به سازمان يك برنامه آموزشي درباره اصول اوليه مانند تعامل با رؤسا و همكاران براي آن‌ها اجرا مي‌شود. همچنين آشنايي با ارزش‌هاي شركت، ساختار و سياست‌هاي سازمان، فعاليت‌هاي سازمان و… از ديگر بخش‌هاي آموزش هاي سازماني مقدماتي است.

2. آمورزش مهارت هاي نرم
بخش ديگري از آموزش هاي سازماني مربوط به آموزش مهارت‌هاي نرم يا مهارت‌هاي بين‌فردي است كه شامل ارتباطات، رفتارها، نگرش‌ها، ارزش‌گذاري‌ها و… است كه به‌منظور تعامل سازنده با ساير افراد حاضر در سازمان انجام مي‌شود. افراد از طريق اين آموزش‌ها ياد مي‌گيرند كه چگونه با سايرين ارتباط برقرار كنند، تعارض‌ها را مديريت كنند، مديريت زمان، مديريت استرس، توانايي حل مسئله و… از ديگر مهارت‌هاي نرم هستند كه يادگيري آن‌ها براي بهبود عملكرد نهايي سازمان ضروري است.

3. آموزش مهارت هاي فني
مشخص است كه در آموزش هاي سازماني پرداختن به آموزش مهارت‌هاي فني هم اهميت زيادي دارد. منظور از مهارت‌هاي فني مهارت‌هاي لازم براي انجام‌وظيفه در حوزه مرتبط با شغل كاركنان است. باتوجه‌به رشد سريع تكنولوژي، در كسب‌وكارهاي مختلف كاركنان سازمان‌ها نيازمند يادگيري مهارت‌هاي جديد مرتبط با شغل خود هستند. عدم توجه به اين بخش موجب بروز شكاف‌هاي مهارتي شده و درنتيجه عملكرد كاركنان و سازمان به طرز وحشتناكي كاهش مي‌يابد.

4. آموزش آنلاين
در مبحث آموزش هاي سازماني يادگيري آنلاين نقش مهمي دارد. در اين روش بهترين روش‌هاي آموزشي در بستر اينترنت ارائه مي‌شود و كاركنان به‌راحتي مي‌توانند از آن بهره بگيرند. تدوين و اجراي يك سيستم منسجم مديريت آموزش براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي نقش مهمي در سازماندهي و آموزش محتواهاي موردنظر دارد.

5. آموزش خدمات و محصول
براي اينكه سازمان‌ها بتوانند خدمات يا محصولات خود را به مشتريان ارائه دهند و سهم مناسبي از بازار هدف كسب كنند بايد كاركنان آن‌ها درباره محصول يا خدمات سازمان اطلاعات كافي داشته باشند و بتوانند آن را به شكلي مؤثر به مشتريان معرفي كنند. به همين دليل و براي افزايش فروش و بهره‌وري لازم است مديران سازمان آموزش‌هاي كافي درباره محصول يا خدمات خود را براي كاركنان فراهم سازند.

آموزش هاي سازماني يك مهارت و تخصص مهم است كه تنها افراد متخصص در اين حوزه مي‌توانند آن را به بهترين صورت اجرا كرده و موجب افزايش عملكرد نهايي سازمان شوند. آموزش هاي سازماني و عارضه يابي كمك مي‌كنند تا با اجراي استراتژي‌هاي اصولي توسعه كسب و كارها رشد چشمگيري داشته باشد. مشاوره با متخصصان اين حوزه اولين گام به‌سوي موفقيت سازماني است.

من، دكتر علي ناصرحجتي با تحصيل و تدريس در برترين دانشگاه‌هاي ايران و خارج از كشور و همكاري با سازمان‌هاي معتبر، تجارب حرفه‌اي ارزشمندي در اين زمينه كسب كرده ام؛ تا جايي كه بسياري از سازمان‌ها و صاحبان كسب‌وكار در داخل و خارج از كشور تجربه‌هاي موفقي از همكاري با بنده دارند.

 

مزاياي آموزش هاي سازماني
در يكي از مقالات مجله Harvard Business Review آمده است كه وقتي سازمان‌ها كاركنان خود را آموزش مي‌دهند هم سازمان و هم كاركنان سود مي‌برند. آموزش كاركنان موجب بهبود مهارت‌هاي آن‌ها شده و درنتيجه بر عملكرد سازمان تأثير مثبت مي‌گذارد. به همين دليل مي‌توان گفت مزاياي آموزش هاي سازماني عبارت‌اند از:

توانمند شدن كاركنان
جذب استعدادهاي برتر
حفظ سطوح مختلف نوآوري و ماندن در صحنه رقابت
افزايش وفاداري كاركنان به سازمان
افزايش كيفيت محصولات يا خدمات
افزايش سرعت پيشرفت در تغييرات سازمان
ايجاد تعامل سازنده كاركنان با منابع و مشتريان
بهبود مشتري‌مداري و تأثير بر عملكرد نهايي سازمان
روش هاي تحليل در سازمان براي عارضه ‌يابي
عارضه يابي سازماني موجب افزايش هوشياري خواهد شد. يكي از مهم‌ترين وظايف كارشناسان و مشاوران كسب‌وكار جمع‌آوري داده‌ها و تحليل آن‌ها است. مهم‌ترين روش‌هاي تحليلي در عارضه‌يابي سازماني عبارت‌اند از:

مصاحبه
پرسش‌نامه
مشاهده
ثبت و بررسي حوادث مهم
تحليل سوابق، گزارش‌هاي ارزيابي و ادبيات سازمان‌هاي ديگر
برگزاري كارگاه‌ها و سمينارهاي شناسايي مشكل يا حل مسئله
همچنين موضوعاتي شامل تحليل و تخصيص منابع، تحليل اهداف، تحليل وضعيت داخلي سازمان، تحليل سيستم‌ها و فناوري، تحليل اهداف و تحليل روندهاي تعامل پوياي سازمان با محيط خارج موردمطالعه و ارزيابي قرار مي‌گيرند.

كارشناسان عارضه يابي سازماني داراي تحصيلات، دانش و سابقه حرفه‌اي در زمينه ماركتينگ و كسب‌وكارها هستند. من نيز در حوزه عارضه‌يابي سازماني سابقه درخشاني دارد و توانسته است با توانايي بالا در تحليل داده‌ها و قدرت حل مسئله راه‌حل‌هايي اساسي در جهت حل مشكلات سازمان‌ها ارائه دهد.

برترين مدل هاي عارضه يابي سازماني
مشاوران و متخصصان ماركتينگ با استفاده از بهترين مدل‌هاي عارضه يابي سازماني نقاط ضعف و ريشه مشكلات سازمان را شناسايي و در جهت رفع آن‌ها اقدام مي‌كنند. انتخاب مدل عارضه‌يابي بايد متناسب با كسب‌وكار و سازمان موردنظر باشد. مهم‌ترين مدل‌هاي عارضه‌يابي سازماني عبارت‌اند از:

مدل مديريت كيفيت اروپايي (EFQM)
مدل چرخه دمينگ (PDCA)
مدل ويس بورد (Weisbord)
مدل كارت امتيازي متوازن (BSC)
مدل شش سيگما (Six Sigma)
مدل بالدريج (Baldrige)
مدل مكنزي (McKinsey)
چرخه عارضه يابي
هر سازمان بر اساس وسعت و ويژگي‌هاي خود مشكلات بزرگ و كوچك دارد و هيچ سازماني نمي‌تواند ادعا كند كه عاري از مشكل است. درك و شناسايي مشكلات و عارضه يابي سازماني نقش زيادي در توسعه سازمان و دستيابي به اهداف كوتاه‌مدت و بلندمدت دارد.

تشخيص به‌موقع عارضه‌هاي سازماني نقش زيادي در كاهش هزينه‌هاي مختلف دارد. براي شناسايي مشكلات سازمان بايد نسبت به سازمان و تمامي جزئيات مربوط به فرايندهاي سازماني درك درستي داشت تا بتوان ازطريق يك چرخه صحيح، مشكلات را حل كرد. مراحل اصلي چرخه عارضه يابي سازماني عبارت‌اند از:

بيان مشكل و چالش اصلي سازمان

شناسايي نشانه‌هاي وجود مشكل در سازمان
ريشه‌يابي دلايل ايجاد مشكل
تعيين روابط بين علت‌هاي مشكل
تعامل و گفتگو با مديران سازمان
طراحي و پيشنهاد راهكار و استراتژي‌هاي عملي
انتخاب و اولويت‌بندي راهكارهاي صحيح
من به عنوان مشاور، مدرس و كارشناس ديجيتال برندينگ، ماركتينگ و… با سوابق تحصيلي و حرفه‌اي درخشان و سابقه ۱۷ساله در زمينه عارضه‌يابي سازماني مشاوري مطمئن براي حل مشكلات سازماني و كسب‌وكارها است. برخي سوابق تحصيلي من عبارت‌اند از:

دكتراي كامپيوتر با گرايش مديريت IT
دكتراي سيستم‌هاي Nanoscale از دانشگاه آلبرتا كانادا
پست دكترا در رشته نانوتكنولوژي
چك ليست عارضه يابي سازماني
در مبحث آموزش هاي سازماني و عارضه يابي توجه به چك ليست عارضه يابي اهميت دارد. فرايند عارضه‌يابي در سازمان همانند حفر زمين است و بايد لايه‌لايه انجام شود تا تمامي بخش‌ها مورد ارزيابي قرار گيرند. با داشتن چك‌ليست تمامي موارد را مدنظر قرار خواهيد داد و هيچ موردي از قلم نمي‌افتد.

بايد توجه داشت كه چك‌ليست عارضه‌يابي يك سازمان با سازمان ديگر متفاوت است؛ اما در حالت كلي بخش‌هاي مختلف چك‌ليست عارضه‌يابي سازماني عبارت‌اند از:

بخش منابع انساني شامل آموزش يا استخدام
بخش مالي شامل شاخص‌ها و برنامه‌ريزي مالي
بخش عمليات سازماني شامل تأمين منابع در كنار كنترل كيفي
بخش بازاريابي شامل استراتژي و مسيرهاي آفلاين يا آنلاين بازاريابي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۸:۲۳ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

عارضه يابي سازماني

عارضه يابي سازماني
يك روش كارآمد براي ارزيابي فاصله بين كارايي يك سازمان در وضعيت فعلي و بررسي راه‌هاي رسيدن به اهداف سازمان و وضعيت مطلوب، عارضه يابي سازماني نام دارد. زماني كه شما ساختار و عملكرد يك سازمان را بررسي مي‌كنيد و براي ايجاد تغييرات اساسي برنامه‌هاي جامعي تدوين مي‌كنيد وضعيت كنوني سازمان تغيير مي‌كند. وقتي يك سازمان شركت يا كسب‌وكار با مشكلات و چالش‌هاي مختلفي مانند ضعف عملكردي، مشكلات مكرر در سيستم مديريتي، نقض هنجارهاي سازماني و… روبرو شود عارضه يابي سازماني ضروري مي‌شود.

پياده سازي تغيير در سازمان
براي اجراي تغييرات اساسي در سازمان و رسيدن به وضعيت مطلوب و حضور توانمند در بازار رقابتي بايد با اركان تغييرات آشنا باشيم. اين اركان اساسي عبارت‌اند از:

تغيير محتوا: منظور از تغيير محتوا اين است كه قصد داريد در سازمان چه تغييراتي داده و كدام برنامه‌ها را اجرا كنيد.
تغيير بافت: قصد داريد تغييرات موردنظر خود را در چه سازماني اجرا كنيد؟ سبك رهبري و فرهنگ سازمان موردنظر چگونه است؟ يعني بايد تغييرات متناسب و هماهنگ با بافت جاري در سازمان باشد.
تغيير مدل‌سازي: تغييرات موردنظر بايد بر اساس بافت سازمان مدل‌سازي شوند. آيا تغييرات پايدار هستند يا مشاركتي؟ تغييرات عامرانه هستند يا انتقالي؟ با پاسخ به اين سؤالات مي‌توانيد تغيير بر اساس مدل‌سازي را اجرا كنيد.
هدف از عارضه يابي سازماني چيست؟
آموزش هاي سازماني و عارضه يابي براي هر كسب‌و‌كاري مزاياي خوبي دارند. آگاهي نسبت به هدف‌هاي آموزش و عارضه يابي مهم است. زماني كه يك سازمان يا شركت با مشكلاتي مانند افت كيفيت خروجي، ضعف در عملكرد سازمان، افزايش درگيري بين بخش‌ها، افزايش غيبت از كار و… روبرو شود اين سازمان نيازمند عارضه يابي سازماني است. براي عارضه‌يابي سازماني نيازمند تحليل سازماني هستيم تا بتوان با درايت كامل و به‌كارگيري استراتژي‌هاي موفق به حل مسئله پرداخته و وضعيت سازمان را بهبود بخشيم.

هدف از عارضه‌يابي سازماني شناخت مشكلات و درك عواملي است كه آن‌ها را پديد آورده‌اند. با شناخت ريشه مشكلات مي‌توان راه‌حل‌هاي منطقي و عملي براي آن‌ها پيدا كرده و در رفع مشكلات اقدام كرد. براي حل مشكلات سازماني بايد ابتدا آن‌ها را ريشه‌يابي كرده و درك درستي از مشكلات به دست آورد.

با پي‌بردن به دلايل مشكلات مي‌توان به راه‌حل‌هاي اصولي و متناسب با چالش‌ها و بافت سازمان موردنظر دست‌يافت. مهم‌ترين اهداف عارضه يابي سازماني عبارت‌اند از:

شناسايي نقاط قوت و مؤثر بر سازمان
شناسايي نقاط ضعف و عارضه‌هاي سازمان
شناسايي فرصت‌ها و تهديدهاي پيش روي سازمان
ارائه راهكارها و استراتژي‌هاي توانمند و عملي براي حل مشكلات
بهبود شاخص‌هاي سودآوري و بهره‌وري
تحليل دقيق فرايند، ساختار اهداف، استراتژي‌هاي سازمان و تلاش براي بهبود آن‌ها
پيشگيري از اتلاف منابع مالي سازمان در پروژه‌هاي غيرضروري
انواع آموزش هاي سازماني
با افزايش رقابت بين كسب‌وكارها، تمامي سازمان‌ها و شركت‌ها تلاش مي‌كنند از رقباي خود پيشي بگيرند. دراين‌بين وجود چالش‌ها و مشكلات در كسب‌وكارهاي مختلف و سازمان‌ها امري اجتناب‌ناپذير است. براي حل مشكلات بهترين راه بهره‌گيري از آموزش هاي سازماني است.

آموزش سازماني مهارت كاركنان را افزايش مي‌دهد و موجب بهبود عملكرد آن‌ها و درنهايت افزايش بهره‌وري سازمان مي‌شود. در اين راستا انواع مختلف آموزش‌هاي سازماني وجود دارد كه بر اساس نيازهاي آموزشي، منابع موجود، نوع سازمان و… تعيين مي‌شود. رايج‌ترين انواع آموزش‌هاي سازماني عبارت‌اند از:

1. آموزش هاي مقدماتي/ جهت‌گيري
اين نوع آموزش براي تمامي كاركنان جديد اجرا مي‌شود كه علاوه بر استقبال، معرفي و معرفي كارمند جديد به سازمان يك برنامه آموزشي درباره اصول اوليه مانند تعامل با رؤسا و همكاران براي آن‌ها اجرا مي‌شود. همچنين آشنايي با ارزش‌هاي شركت، ساختار و سياست‌هاي سازمان، فعاليت‌هاي سازمان و… از ديگر بخش‌هاي آموزش هاي سازماني مقدماتي است.

2. آمورزش مهارت هاي نرم
بخش ديگري از آموزش هاي سازماني مربوط به آموزش مهارت‌هاي نرم يا مهارت‌هاي بين‌فردي است كه شامل ارتباطات، رفتارها، نگرش‌ها، ارزش‌گذاري‌ها و… است كه به‌منظور تعامل سازنده با ساير افراد حاضر در سازمان انجام مي‌شود. افراد از طريق اين آموزش‌ها ياد مي‌گيرند كه چگونه با سايرين ارتباط برقرار كنند، تعارض‌ها را مديريت كنند، مديريت زمان، مديريت استرس، توانايي حل مسئله و… از ديگر مهارت‌هاي نرم هستند كه يادگيري آن‌ها براي بهبود عملكرد نهايي سازمان ضروري است.

3. آموزش مهارت هاي فني
مشخص است كه در آموزش هاي سازماني پرداختن به آموزش مهارت‌هاي فني هم اهميت زيادي دارد. منظور از مهارت‌هاي فني مهارت‌هاي لازم براي انجام‌وظيفه در حوزه مرتبط با شغل كاركنان است. باتوجه‌به رشد سريع تكنولوژي، در كسب‌وكارهاي مختلف كاركنان سازمان‌ها نيازمند يادگيري مهارت‌هاي جديد مرتبط با شغل خود هستند. عدم توجه به اين بخش موجب بروز شكاف‌هاي مهارتي شده و درنتيجه عملكرد كاركنان و سازمان به طرز وحشتناكي كاهش مي‌يابد.

4. آموزش آنلاين
در مبحث آموزش هاي سازماني يادگيري آنلاين نقش مهمي دارد. در اين روش بهترين روش‌هاي آموزشي در بستر اينترنت ارائه مي‌شود و كاركنان به‌راحتي مي‌توانند از آن بهره بگيرند. تدوين و اجراي يك سيستم منسجم مديريت آموزش براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي نقش مهمي در سازماندهي و آموزش محتواهاي موردنظر دارد.

5. آموزش خدمات و محصول
براي اينكه سازمان‌ها بتوانند خدمات يا محصولات خود را به مشتريان ارائه دهند و سهم مناسبي از بازار هدف كسب كنند بايد كاركنان آن‌ها درباره محصول يا خدمات سازمان اطلاعات كافي داشته باشند و بتوانند آن را به شكلي مؤثر به مشتريان معرفي كنند. به همين دليل و براي افزايش فروش و بهره‌وري لازم است مديران سازمان آموزش‌هاي كافي درباره محصول يا خدمات خود را براي كاركنان فراهم سازند.

آموزش هاي سازماني يك مهارت و تخصص مهم است كه تنها افراد متخصص در اين حوزه مي‌توانند آن را به بهترين صورت اجرا كرده و موجب افزايش عملكرد نهايي سازمان شوند. آموزش هاي سازماني و عارضه يابي كمك مي‌كنند تا با اجراي استراتژي‌هاي اصولي توسعه كسب و كارها رشد چشمگيري داشته باشد. مشاوره با متخصصان اين حوزه اولين گام به‌سوي موفقيت سازماني است.

من، دكتر علي ناصرحجتي با تحصيل و تدريس در برترين دانشگاه‌هاي ايران و خارج از كشور و همكاري با سازمان‌هاي معتبر، تجارب حرفه‌اي ارزشمندي در اين زمينه كسب كرده ام؛ تا جايي كه بسياري از سازمان‌ها و صاحبان كسب‌وكار در داخل و خارج از كشور تجربه‌هاي موفقي از همكاري با بنده دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۵:۲۲ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

مشاوره ديجيتال برندينگ

با توسعه تجارت الكترونيك و افزايش رقابت بين كسب‌وكارهاي مختلف مشاوره ديجيتال برندينگ نقش مهمي در افزايش آگاهي برند و متمايز بودن يك برند خاص دارد. متمايز بودن در بين جمع كثيري از رقبا كار آساني نيست و براي اين كار بايد ارزش‌هاي برند موردنظر به‌خوبي بيان شود. با اين هدف داشتن استراتژي‌هاي برندسازي هوشمندانه ضروري است و اين كار تخصص مشاوران آگاه، باتجربه و حرفه‌اي ديجيتال برندينگ است.

برندينگ چيست؟
منظور از برندينگ يا همان برندسازي مجموعه فعاليت‌هاي استراتژيكي و خلاقانه‌اي است كه به مشتريان بالقوه يك كسب‌وكار اطلاعات دقيقي در آن زمينه ارائه مي‌دهد. در شروع راه‌اندازي يك كسب‌وكار و بعد از ساخت اولين محصول يا خدمات، نخستين گام ساخت هويت برند است.

برندسازي نقش مهمي در موفقيت تجاري كسب‌وكار دارد؛ زيرا فعاليت كسب‌وكار موردنظر را به ذاتي منحصربه‌فرد، ماندگار و ويژه تبديل مي‌كند. در دنياي ديجيتال ماركتينگ، ديجيتال برندينگ مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي مختلف مانند توليد محتوا، راه‌اندازي وب‌سايت و ساخت لوگو را شامل مي‌شود. براي پيروزي در اين عرصه مشاوره ديجيتال برندينگ بهترين روش براي پيشي‌گرفتن از رقبا است.

مراحل مختلفي كه يك برند طي مي‌كند تا ساخته شود عبارت‌اند از:

ايجاد صداي برند
آگاه‌سازي مخاطبان از برند
ايجاد حس اطمينان به برند
جايگاه برند
ارزش برند
متخصصان ديجيتال برندينگ در تمام زمينه‌هاي مربوط به برندسازي دانش و تجربه كافي دارند و مي‌توانند با ارائه بهترين استراتژي‌هاي برندينگ موجب افزايش آگاهي برند، سبك و تصوير آن مي‌شوند. من يكي از متخصصان در حوزه مشاوره ديجيتال برندينگ هستم كه با داشتن دانش كافي در اين زمينه مي توانم به كسب و كار شما كمك كنم.

اهميت برندينگ در كسب و كارها
نداشتن استراتژي‌هاي مناسب جهت جذب مشتري در كسب‌وكارها، صاحبان آن‌ها را در امر بازاريابي و فروش با مشكل مواجه مي‌كند. علاوه بر ارائه خدمات يا محصولات با كيفيت بالا، براي رسيدن به موفقيت در هر كسب‌و‌كار، اعتماد و اعتبار برند مهم است. اهميت برندينگ در كسب و كارهاي شامل موارد زير است:

برندينگ ارزش و اعتبار كسب و كار را افزايش مي‌دهد
رضايت كاركنان را بالا مي‌برد
مشتري جديد اضافه مي‌شود
به حفظ مشتريان قديمي كمك مي‌كند
باعث پشتيباني از تبليغات مي‌شود
مزاياي برندينگ كه بايد بدانيد!
به فرايند ساخت و گسترش يك نام تجاري و ايجاد يك هويت و شخصيت براي كسب‌وكار برندينگ گفته مي‌شود. باتوجه‌به اينكه يكي از روش‌هاي جديد بازاريابي است به كسب‌وكارها كمك مي‌كند تا با ساخت يك هويت خاص بر روي مشتريان خود تاثير بگذارند. برندينگ كمك مي‌كند كه ارزش‌هاي يك سازمان يا كسب‌وكار برجسته شود و در معرض ديد كاربران و مخاطبان قرار بگيرد. مزاياي برندينگ عبارت‌اند از:

ايجاد تعامل بيشتر
افزايش آگاهي مشتريان
ايجاد مزيت رقابتي
افزايش اعتماد مشتريان
ايجاد تمايز
ديجيتال برندينگ چيست؟
طراحي و ساخت برند در فضاي مجازي ديجيتال برندينگ نام دارد. حوزه ديجيتال برندينگ از طريق رسانه‌هاي اجتماعي، وب‌سايت‌ها، توليد محتواي متني، ويدئويي و… انجام مي‌شود. فعالان و متخصصان حوزه مشاوره ديجيتال برندينگ با شناخت پتانسيل فضاي وب، كسب اطلاعات لازم درباره بازار هدف و تحليل داده‌ها بهترين استراتژي‌ها را براي برندسازي اتخاذ مي‌كنند.

با توسعه فضاي وب در سرتاسر جهان بسياري از مردم از طريق اينترنت با كسب‌وكارها و برندهاي مختلف در ارتباط هستند. به همين دليل لازم است كسب‌وكارهاي مختلف براي يافتن مشتريان، دريافت سهم مناسب از بازار هدف و ساخت هويت بصري ارزشمند، در فكر برندسازي ديجيتال باشند. اين كار مشتريان بالقوه را به مشتريان حقيقي تبديل مي‌كند.

توجه به اهميت برندسازي، اهميت مشاوره ديجيتال برندينگ را بيش‌ازپيش آشكار مي‌كند. درحقيقت ديجيتال برندينگ تركيبي از برندسازي اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ است كه براي توسعه آنلاين يك نام تجاري يا توسعه كسب‌وكار به كار مي‌رود. هدف مشاوره ديجيتال برندينگ ايجاد يك هويت پايدار و تأثيرگذار از برند است.

مهارت ها و وظايف مشاور ديجيتال برندينگ
متخصصان مشاوره ديجيتال برندينگ با داشتن مهارت و دانش حرفه‌اي و تجارب مختلف در اين حوزه مسير رشد برندهاي مختلف را هموار كرده و سرعت مي‌بخشند. يك مشاور ديجيتال برندينگ در ابتدا يك تجزيه‌وتحليل جامع از تمامي ابعاد ماركتينگ و برندينگ يك شركت انجام مي‌دهد.

هدف مشاور ديجيتال برندينگ تمركز بر ارتقا و رشد برند و ساختن يك تصوير منحصربه‌فرد از آن است. مشاور برندسازي ديجيتال يك استراتژيست موفق است كه ذهنيت تحليلي قوي نيز دارد. اين فرد داراي مهارت‌هاي تعاملي خوبي است و مي‌تواند با صاحبان كسب‌وكار ارتباط سازنده برقرار كند تا از اين طريق بتواند داده‌هاي مفيدي جمع‌آوري كرده و به رشد برند كمك كند.

براي داشتن مشاوره ديجيتال برندينگ موفق بايد تنها از افراد و منابع معتبري كمك بگيريد كه به ارزش برندسازي و تأثير آن در كسب‌وكار واقف بوده و از تجربه و دانش بالايي برخوردار هستند. من يكي از متخصصان و مشاوران حرفه‌اي اين حوزه هستم كه باتكيه‌بر دانش بالا و سوابق درخشان نقش مهمي در برندسازي ديجيتال بسياري از كسب‌وكارها دارد.

مزاياي مشاوره ديجيتال برندينگ
باتوجه‌به اينكه بخش عظيمي از افراد جامعه به اينترنت دسترسي دارند و همچنين حضور برندها و كسب‌وكارهاي مختلف در اين فضا، يك اشتباه كوچك از طرف يك برند منجر به فجايع و شكست تجاري وحشتناك مي‌شود.

هدف مشاوره ديجيتال برندينگ تمركز بر ايجاد كمپين‌هاي تبليغاتي براي پلتفرم‌هاي مجازي يك برند مشخص است. به همين دليل مشاور ديجيتال ماركتينگ بايد درك بالايي از بازاريابي در حوزه فناوري‌هاي مدرن داشته باشد و از دانش كافي در حوزه برندسازي ديجيتال نيز برخوردار باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۲:۰۴ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

مشاوره ديجيتال ماركتينگ

مشاوره ديجيتال ماركتينگ
منظور از ديجيتال ماركتينگ و مشاوره ديجيتال ماركتينگ مجموعه فعاليت‌هايي است كه محصول يا خدمات موردنظر از طريق تكنيك‌هاي تجارت الكترونيك به مخاطبان و كاربران فضاي اينترنت معرفي مي‌شود. صاحبان كسب‌وكارها ازطريق مشاوره با مشاوران بازاريابي ديجيتال مي‌توانند استراتژي‌هاي كارآمدي در ارتباط با ديجيتال برندينگ خود تدوين و اجرا كنند.

براي اين منظور شما به‌عنوان صاحب برند يا كسب‌وكار به يك برنامه بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال ماركتينگ پلن نياز داريد. ازطريق اين پلن مي‌توانيد برنامه‌هاي خود را همسو با اهداف مدنظر خود مشخص كنيد. مشاور ديجيتال ماركتينگ در اين راه و تعيين پلن و استراتژي‌هاي ديجيتال ماركتينگ به شما كمك خواهد كرد.

وظايف و مهارت هاي مشاور بازاريابي ديجيتال
ازطريق مشاوره ديجيتال ماركتينگ استراتژي‌هاي متناسب با نيازها، اهداف كسب‌وكار تدوين و اجرا مي‌شود. متخصصان ديجيتال ماركتينگ مسئول اجراي فعاليت‌هاي بازاريابي ديجيتال درون‌سازماني هستند. طراحي و مديريت كمپين‌هاي تبليغاتي آنلاين، مديريت شبكه‌هاي اجتماعي، بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو و تحليل داده‌هاي بازاريابي از مهم‌ترين مسئوليت‌هاي حوزه مشاوره بازاريابي ديجيتال هستند.

متخصصان ديجيتال ماركتينگ به مشتريان خود راهكارها و پيشنهادهاي اساسي ارائه مي‌دهند تا از طريق آن‌ها موجب افزايش آگاهي برند، افزايش ترافيك وب‌سايت و درنهايت افزايش فروش شود. راهكارهاي مختلفي كه صاحبان كسب‌وكار از طريق مشاوره ماركتينگ دريافت مي‌كنند عبارت‌اند از:

1. ارائه راهكار براي بهينه سازي سايت
متخصصان حوزه مشاوره ديجيتال ماركتينگ در زمينه سئو دانش بالايي دارند و داشتن استراتژي‌هاي مناسب براي بهينه‌سازي موتورهاي جستجو يكي از مهم‌ترين وظايف آن‌ها است. با اين كار ترافيك ارگانيك سايت افزايش مي‌يابد. سئو نقش مهمي در ديجيتال ماركتينگ دارد؛ زيرا آمارها نشان مي‌دهد كه به طور ميانگين حدود 54 درصد از ترافيك سايت‌ها مربوط به موتورهاي جستجو است.

2. ارائه راهكارهاي مهم براي بهبود نرخ تبديل
يكي ديگر از اهداف ديجيتال ماركتينگ نرخ تبديل يا CRO است. براي اين كار نيز برنامه‌ريزي‌هاي مهمي توسط مشاور ديجيتال ماركتينگ تعيين مي‌شود تا در طول اين فرايند چالش‌هايي كه موجب كاهش نرخ تبديل شده‌اند شناسايي شوند. مشاوره ديجيتال ماركتينگ با بررسي سفر مشتري عواملي را كه موجب مي‌شود مشتري هدف موردنظر ما را دنبال نكند مشخص مي‌شود.

بهترين مشاوران ديجيتال ماركتينگ داراي تحصيلات مرتبط با اين حوزه و سوابق حرفه‌اي و تجربه كاري موفق هستند.

من، علي ناصرحجتي يكي از مشاوران موفق ديجيتال ماركتينگ هستم كه با اشراف كامل اطلاعاتي و حرفه‌اي، مهارت زيادي در حل مسئله و برقراري ارتباط سازنده با صاحبان كسب‌وكار دارم.

براي فعاليت در حوزه مشاوره ديجيتال ماركتينگ، فرد بايد مهارت‌ها و توانايي‌هاي بالايي داشته باشد تا بتواند بهترين استراتژي‌هاي علمي و عملي را تدوين و به صاحبان برند ارائه دهد. علاوه بر آنچه گفته شد ساير وظايف مشاور ديجيتال ماركتينگ عبارت‌اند از:

تحليل داده‌ها: مشاور بازاريابي بايد بتواند داده‌هاي مرتبط با عملكرد تبليغات، عملكرد وب‌سايت و رفتار مشتريان را تحليل كند. تحليل داده‌ها شامل استفاده از ابزارهاي تحليلي مختلف، استخراج الگوها و تفسير داده‌ها است.
بازاريابي محتوا: متخصصان مشاوره ديجيتال ماركتينگ توانايي بالايي در ايجاد و مديريت استراتژي‌هاي بازاريابي دارند. توليد محتوا و انتشار آن‌ها در قالب بلاگ پست‌ها، مقالات، ويدئوها و فرمت‌هاي ديگر از مهارت‌ها و وظايف مشاور ديجيتال ماركتينگ است.
خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ
با توسعه اينترنت و افزايش رقابت و تبليغات كسب‌وكارهاي مختلف به‌ويژه در عرصه فضاي وب، مشاوره ديجيتال ماركتينگ اهميت زيادي يافته است. مهم‌ترين خدمات مشاور ديجيتال ماركتينگ عبارت‌اند از:

مسئله‌يابي: در طول جلسات مشاوره بازاريابي ديجيتال، متخصص اين حوزه براي شناسايي مهم‌ترين چالش يا مشكل واحد ديجيتال ماركتينگ كمك مي‌كند. در اين جلسات مدل‌هاي حل مسئله تشريح و تدوين مي‌شود.
راهكارهاي اجرايي: اين بخش در قسمت راهكارها توضيح داده شد.
منتورينگ ديجيتال ماركتينگ: مشاور بازاريابي ديجيتال همانند يك مربي و راهنما عمل مي‌كند و تمام بخش‌ها، چالش‌ها و استراتژي‌ها را كاملاً شفاف و جامع توضيح مي‌دهد.
عارضه‌يابي سيستم بازاريابي: با عارضه‌يابي سيستم بازاريابي و فروش و تكيه بر خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ مي‌توان سطح بلوغ آن كسب‌وكار را مشخص كرد. از اين طريق برنامه‌هاي اجرايي هدفمندتر مي‌شوند.
ساير خدمات مشاوره ماركتينگ عبارت‌اند از:

برنامه‌ريزي اثربخش
آموزش سازماني
تدوين برنامه‌هاي رويداد
اگر هدف شما به‌عنوان صاحب كسب‌وكار، بهره‌مندي از قدرت شگرف بازاريابي و كسب سهم مناسب در بازار هدف است، من يكي از برترين مشاوران ديجيتال ماركتينگ هستم كه مي‌تواند شما را در اين راه ياري كند.

من با تكيه بر سوابق حرفه‌اي و تحصيلي عالي، در طول 17 سال فعاليت خود نقش مؤثري در موفقيت كسب‌وكار شما مي توانم داشته باشم.

ويژگي هاي حرفه‌اي مشاور ديجيتال ماركتينگ
مشاوران ديجيتال ماركتينگ نقش مهمي در تدوين برنامه‌هاي دقيق و تعيين هويت برند دارند. اين متخصصان باتكيه‌بر تجربه حرفه‌اي و دانش خود پيام‌هاي هدفمند بازاريابي را تعيين مي‌كنند. مهم‌ترين ويژگي‌هاي فعالان و متخصصان حوزه مشاوره ماركتينگ عبارت‌اند از:

برخورداري از اطلاعات و دانش كافي: فردي كه در حوزه مشاوره ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي‌كند در مرحله اول خود يك ديجيتال ماركتر موفق است كه دانش كافي در اين زمينه دارد. اين فرد با انواع مدل‌هاي بازاريابي آشنا است، بر توليد محتوا، بهينه‌سازي سايت و تهيه و ارائه گزارش و… تسلط كافي دارد.
شخصيت انعطاف‌پذير و توانايي پذيرش چالش‌ها: يك مشاور بازاريابي ديجيتال بايد توانايي روبروشدن با انواع تغييرات را داشته باشد. به روز بودن و انعطاف‌پذيري از مهم‌ترين ويژگي‌هاي مشاور ديجيتال ماركتينگ است.
قدرت مديريت: توانايي مديريت تيم و هدايت آن از ديگر ويژگي‌هاي متخصصان مشاوره ديجيتال ماركتينگ است. مشاوراني كه از قدرت رهبري بالايي برخوردار هستند مي‌توانند در تمامي بخش‌هاي پروژه عملكرد موفقي داشته باشند.
برخورداري از مهارت‌هاي ارتباطي: ايجاد روابط و تعامل سازنده با صاحبان كسب‌وكارها موجب ايجاد اعتماد بين طرفين مي‌شود. در مشاوره ديجيتال ماركتينگ مهارت انتقال پيام و هدف به مشتريان اهميت زيادي دارد.
توانايي مديريت بودجه: مشاور بازاريابي ديجيتال بايد بتواند بر اساس منابع موجود بهترين استراتژي‌ها را چيده و مسئوليت بازگشت حداكثري سرمايه را نيز برعهده بگيرد.
تجربه بازاريابي: از ديگر ويژگي‌هاي لازم در حوزه مشاوره بازاريابي ديجيتال داشتن تجربه بازاريابي است. براي فعاليت و موفقيت در حوزه مشاوره ديجيتال ماركتينگ داشتن تجربه براي طراحي استراتژي‌هاي بازاريابي اهميت زيادي دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۹:۴۷ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

مشاوره ماركتينگ

مشاوره ماركتينگ و ديجيتال ماركتينگ
در بازار رقابتي امروز حفظ كسب‌وكارها اهميت زيادي براي صاحبان كسب‌وكارها و برندها دارد. باتوجه‌به اهميت بالاي اين موضوع مشاوره ماركتينگ نقش مهمي در پيشبرد اهداف و استراتژي‌هاي بازاريابي دارد. هركدام از صاحبان برند و كسب‌وكارها تلاش مي‌كنند علاوه بر حفظ جايگاه خود در بين رقبا و در بازار، آينده برند خود را نيز تضمين كنند. براين‌اساس تمام بخش‌ها و عناصر يك برند يا كسب‌وكار تلاش مي‌كنند با رعايت اصول حرفه‌اي و جديت تمام با يكديگر تعامل سازنده داشته باشند.

علاوه بر اين، مشاوره ديجيتال ماركتينگ هم نقش مهمي در توسعه كسب‌وكارها دارد. منظور از ديجيتال ماركتينگ و مشاوره ديجيتال ماركتينگ مجموعه فعاليت‌هايي است كه محصول يا خدمات موردنظر از طريق تكنيك‌هاي تجارت الكترونيك به مخاطبان و كاربران فضاي اينترنت معرفي مي‌شود. صاحبان كسب‌وكارها ازطريق مشاوره با مشاوران بازاريابي ديجيتال مي‌توانند استراتژي‌هاي كارآمدي در ارتباط با ديجيتال برندينگ خود تدوين و اجرا كنند.

وظايف مشاور ماركتينگ
شركت‌هاي مشاوره ماركتينگ با استخدام برترين مشاوران بازاريابي تلاش مي‌كنند خدماتي ارزشمند به صاحبان كسب‌وكار ارائه دهند. اين مشاوران متخصص و باتجربه راهكارهايي منطقي و عملي براي برون‌رفت از مشكلات كسب‌وكار ارائه مي‌دهند. يك مشاور ماركتينگ با دانش و تجربه خود شركت‌ها و بيزينس‌ها را در مسير درست هدايت كنند و از اين طريق به درآمد و سود خوبي در بازار دست يابند. مهم‌ترين وظايف مشاوران ماركتينگ عبارت‌اند از:

تجزيه تحليل و بررسي سرفصل‌هاي بازاريابي براي تثبيت يك برند در بازار هدف
استفاده از روش‌هاي مختلف تحقيقاتي و تثبيت موقعيت تجاري برند
مشاوره و گفتگو درباره روش‌هاي مختلف بازاريابي و اجراي گزينه‌هاي مناسب
طراحي فرايند جذب مشتري به‌عنوان مهم‌ترين روند در مشاوره ماركتينگ
انجام تحقيقات مختلف براي توسعه محصول يا خدمات موردنظر كارفرما و مشتريان
ايجاد كانال‌هاي حرفه‌اي در زمينه بازاريابي بر اساس نياز سازمان يا برند
توسعه و اجراي استراتژي بازاريابي بر اساس اهداف و بودجه
نظارت بر پروژه‌هاي بازاريابي و آناليز نتايج حاصل
من، علي ناصرحجتي به‌عنوان مشاوره ماركتينگ نزديك به 17 سال است كه با مشتريان مختلف در سراسر جهان همكاري دارم. من با ارائه روش‌ها و استراتژي‌هاي مدون نقش مهمي در رفع چالش‌هاي مشتريان و موفقيت آن‌ها در كسب‌وكارشان دارم.

مهارت هاي لازم براي يك مشاور ماركتينگ
تمام متخصصاني كه در حوزه مشاوره ماركتينگ فعاليت مي‌كنند بايد مهارت‌هاي كليدي براي ارائه راهكارهاي علمي و عملي داشته باشند. برخي از مهم‌ترين مهارت‌هاي يك مشاور ماركتينگ عبارت‌اند از:

استعداد و توانايي حل مسئله
توانايي تفكر تحليلي و استراتژيك
برخورداري از توانايي‌هاي سازماني برجسته
داشتن مهارت‌هاي ارتباطي كتبي و شفاهي و توانايي ارائه عملكرد
برخورداري از مهارت نوشتن گزارش‌هاي جامع و پيشنهادها
برخورداري از دانش تجزيه‌وتحليل داده‌ها و تحقيقات بازار
برخورداري از دانش عميق اصول بازاريابي و شيوه‌هاي برتر اين حوزه
داراي تجربه كافي به‌عنوان مشاور بازاريابي و مهارت‌هاي مرتبط با اين زمينه
برخورداري از دانش كاري كافي در زمينه فناوري اطلاعات و نرم‌افزارهاي بازاريابي و مسلط به MS Office
نقش و مزاياي مشاوره ماركتينگ در موفقيت تجاري
مشاوره ماركتينگ نقش مهمي در بهبود تجارت، پيشي‌گرفتن از رقبا و سودآوري در بازار هدف دارد. تأثيرات مشاوره بازاريابي بر موفقيت تجاري عبارت‌اند از:

1. افزايش آگاهي برند
متخصصان مشغول به كار در حوزه مشاوره بازاريابي نقش مهمي در ارتقاي برند و افزايش آگاهي برند دارند. اين متخصصان با ارائه راهكارهاي مهم و مفيد موجب توانمندي برند شما شده و درنتيجه اعتماد مشتريان نسبت به خدمات يا محصول شما افزايش مي‌يابد. درنتيجه برند شما از رقبا متمايز مي‌شود.

2. شناخت بازار و ارائه استراتژي
 شناخت بازار نقش مهمي در موفقيت تجارت دارد. مشاوره ماركتينگ به شما كمك مي‌كند بازار هدف خود را شناسايي كنيد. سپس مشاور بازاريابي استراتژي‌هاي مناسب و متناسب با شرايط كسب‌وكار شما و بازار هدف را ارائه مي‌دهد. اجراي صحيح استراتژي‌ها نقش مهمي در كسب سهم مناسب از بازار دارد.

3. تحليل و ارزيابي
يكي از مهارت‌هاي مهم مشاور ماركتينگ تحليل و ارزيابي داده‌ها و اطلاعاتي است كه جمع‌آوري كرده است. مشاوره بازاريابي به صاحبان برند و سازمان‌ها كمك مي‌كند تا عملكرد بازاريابي خود را تحليل كنند. اين روند شامل تجزيه‌وتحليل نتايج حاصل از پيگيري عملكرد رقابتي، تحليل نتايج كمپين‌هاي بازاريابي، مشاهده ترندها و تغييرات بازار و درنهايت ارائه گزارش جامع است.

مشاوره ماركتينگ موجب افزايش فروش، سودآوري و فروش بدون بازگشت مي‌شود. همچنين مشاور بازاريابي فرصت‌هاي جديدي براي رشد بيشتر برند يا سازمان ايجاد مي‌كند. گسترش بازار هدف و شناخته‌شدن محصول يا خدمات موردنظر از ديگر مزاياي حضور مشاوره ماركتينگ است. به طور خلاصه مزاياي مشاوره بازاريابي عبارت‌اند از:

افزايش نرخ مشتريان
نتايج قابل‌اندازه‌گيري
افزايش رضايت مشتريان
ايجاد موقعيت مناسب براي معرفي برندها
افزايش سوددهي و رقابت با رقباي سرشناس
هزينه پايين براي كسب‌وكارها و شركت‌ها
برنامه‌ريزي جامع براي دستيابي به اهداف بلندمدت
من باتكيه‌بر دانش، سوابق موفق حرفه‌اي و تجربه كافي، با مشتريان خود همراه مي‌شوم تا اطمينان يابم راهكارها و استراتژي‌هاي تدوين‌شده با ديدگاه‌ها، ارزش‌ها و چشم‌انداز سازمان يا برند شما هم‌خواني دارد. تحصيلات من مرتبط با حوزه بازارياب و مشاوره ماركتينگ است؛ همچنين دوره‌هاي بلندمدت مدون در حوزه بازاريابي و فروش را با موفقيت به پايان رسانده ام.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۷:۰۳ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

مشاوره مديريت

اهميت مشاوره مديريت
با گسترش كسب‌وكارها و رونق بازارهاي جهاني تجارت، مشاوره مديريت نيز در ايران رونق زيادي پيدا كرده است. مشاوره مديريت يا Management Consulting حوزه وسيعي از فعاليت‌هاي مربوط به كسب‌وكار را پوشش مي‌دهد. مشاوران كسب‌وكار و مديريت در زمينه‌هاي مختلف مانند تدوين استراتژي‌هاي كارآمد، منابع انساني، فروش، تحقيقات بازار، برندينگ، مديريت مالي، فناوري اطلاعات، ديجيتال ماركتينگ و… فعاليت مي‌كنند.

هدف مشاور مديريت نشان‌دادن روند صحيح كسب‌وكارها به سازمان‌ها و رفع مشكلات و چالش‌هاي پيش روي آن‌ها است. مسئوليت و وظايف مشاور مديريت به تخصص او و سازماني كه در آن كار مي‌كند بستگي دارد.

منظور از مشاوره مديريت چيست؟
در جهان شركت‌هاي متعددي با نام شركت‌هاي مشاوره مديريت مشغول به كار هستند كه مشكلات پيچيده و بزرگ سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلف كسب‌وكار را حل مي‌كنند. مشاوران مديريت متخصصاني باتجربه هستند كه براي شركت‌ها و سازمان‌هاي مختلف استراتژي‌هايي كارآمد و راه‌حل‌هاي اصولي تدوين مي‌كنند تا سازمان موردنظر از لحاظ منابع انساني، مالي و توسعه كسب‌وكار بهبود يابد.

در بسياري از مواقع شركت‌ها يا سازمان‌ها تنها يك يا دو راه‌حل را مي‌بينند و از ساير راه‌ها غافل مي‌شوند. مشاوران مديريت با ديدگاهي جديد مشكلات آن‌ها را بررسي كرده و راه‌حل‌هاي جديدي براي برون‌رفت از بن‌‌بست ارائه مي‌دهند.

من علي ناصر حجتي به عنوان يكي از مشاوران مديريت و كسب‌وكار هستم كه با تجربه‌ بالا در 17 سال فعاليت حرفه‌اي خودم توانسته ام استراتژي‌هاي عملي و توانمندي براي كسب‌وكارهاي مختلف ارائه دهم.

وظايف مشاور مديريت
مشاور مديريت بر اساس تخصص خود به سازمان مرتبط با آن تخصص كمك مي‌كند تا آن‌ها فرايندهاي كار خود را بهبود بخشند و در جهت شناسايي ريشه‌اي مشكلات و حل آن‌ها اقدام كنند. افراد مشغول به كار در شركت‌هاي مشاوره مديريت تيم‌هايي باتجربه، تحصيل‌كرده و توانمند هستند كه در حوزه تخصصي خود تجاربشان را با يكديگر به اشتراك گذاشته و در مقابله با مشكلات كسب‌وكار سازمان‌هاي مختلف مي‌توانند استراتژي‌هاي قوي بچينند. برخي وظايف مشاوران مديريت عبارت‌اند از:

ريشه‌يابي دلايل اصلي مشكلات يك سازمان يا شركت
كمك به اجراي روندهاي جديد براي پيشرفت سازمان
تجزيه‌وتحليل داده‌ها براي كمك به درك مسائل و مشكلات سازماني
كمك به تيم براي هماهنگي با تغييرات يا اصلاحات موردنياز
آماده‌سازي سازمان يا شركت براي مواجهه با چالش‌ها و حل مشكلات احتمالي در آينده
سازمان‌ها و شركت‌ها در حوزه‌هاي مختلف كسب‌وكار مي‌توانند با كمك‌گرفتن از سازمان‌ها يا شركت‌هاي معتبر در زمينه مشاوره مديريت، مشكلات خود را به‌صورت اساسي حل كرده و موفقيت‌هاي چشمگيري به دست آورند.

دانش لازم براي مشاوره مديريت
براي تبديل‌شدن به يك مشاور مديريت بايد مدرك كارشناسي در حوزه مشاوره كسب‌وكار دريافت كرد. فرد با اخذ مدرك كارشناسي مي‌تواند در موقعيت‌هاي شغلي مقدماتي به‌عنوان تحليلگر كسب‌وكار يا مشاور همكار شروع به كار كند. برخي مدارك تحصيلي براي استخدام در شركت‌هاي مشاوره مديريت عبارت‌اند از:

مدرك منابع انساني
مدرك حسابداري يا مالي
مدرك مديريت بازرگاني
با تحصيل در اين رشته‌ها فرد بينش درستي از انواع استراتژي‌هاي تجاري به دست آورده و مي‌تواند اطلاعات ارزشمندي در زمينه مالي، سرمايه‌هاي انساني و همكاري مستقيم با شركت‌ها به دست آورد. براي تبديل‌شدن به يك مشاور حرفه‌اي در حوزه مديريت، تحصيل در مقطع كارشناسي‌ارشد مسيري مهم و ارزشمند براي تبديل‌شدن به يك مشاور حرفه‌اي است.

تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد
تحصيل در دوره كارشناسي‌ارشد براي پيشرفت در اين حوزه و همكاري در سمت مشاوره مديريت ضروري است و فارغ‌التحصيلان اين حوزه مي‌توانند موقعيت‌هاي شغلي بسيار خوب و موفقيت‌هاي بيشتري كسب كنند. افرادي كه مي‌خواهند به‌عنوان يك مشاور مديريت توانمند فعاليت كنند مي‌توانند در يك يا چند مورد از رشته‌هاي زير در دوره كارشناسي‌ارشد تحصيل كنند.

رشته MBA (مديريت كسب‌وكار)
مديريت كسب‌وكار IT
رهبري و مديريت
رشته حسابداري يا مالي
با تحصيل در اين رشته‌هاي مرتبط با مشاوره مديريت، دانشجويان و فارغ‌التحصيلان بينشي تخصصي نسبت به حوزه‌هاي مديريت، تدوين استراتژي، عملكرد داخلي كسب‌وكارها و ارتباطات به دست خواهند آورد. در اين رشته و مقاطع تحصيلي دانشجويان براي ارتقاي مهارت‌هاي خود آموزش‌هاي لازم را مي‌بينند تا از اين طريق توانايي و مهارت‌هاي لازم را براي كمك به مشتريانشان در آينده كسب كنند.

من با داشتن سوابق تحصيلي و كاري ارزشمند، از جمله مشاوران مطرح مديريت و كسب‌وكار هستم. جهت مشاوره‌ حرفه‌اي و تخصصي مي توانيد فرم رزرو مشاوره را تكميل نماييد. برخي از سوابق تحصيلي من عبارت‌اند از:

ليسانس برق با گرايش الكترونيك
كارشناسي‌ارشد كامپيوتر با گرايش برنامه‌نويسي
دكتراي كامپيوتر با گرايش مديريت IT
همچنين برخي سوابق حرفه‌اي و تدريس ايشان در زمينه مشاوره مديريت عبارت‌اند از:

مدرس دانشگاه شهيد بهشتي
مدرس دانشگاه علامه طباطبايي
مدرس دوره‌هاي بازاريابي، فروش و بازاريابي ديجيتال و مشاور در گروه مشاوران كسب‌وكار نوين
مشاور و مدرس دوره‌هاي تخصصي بازاريابي و فروش CIP امام خميني و مجموعه راه‌آهن فدك و هواپيماي ملي ايران
تدريس دوره‌هاي ديجيتال ماركتينگ
مديرعامل در شركت شبكه عصر نوين و هلدينگ دلتا سيستم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۴:۳۶ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)