مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
منظور از دیجیتال مارکتینگ و مشاوره دیجیتال مارکتینگ مجموعه فعالیتهایی است که محصول یا خدمات موردنظر از طریق تکنیکهای تجارت الکترونیک به مخاطبان و کاربران فضای اینترنت معرفی میشود. صاحبان کسبوکارها ازطریق مشاوره با مشاوران بازاریابی دیجیتال میتوانند استراتژیهای کارآمدی در ارتباط با دیجیتال برندینگ خود تدوین و اجرا کنند.
برای این منظور شما بهعنوان صاحب برند یا کسبوکار به یک برنامه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ پلن نیاز دارید. ازطریق این پلن میتوانید برنامههای خود را همسو با اهداف مدنظر خود مشخص کنید. مشاور دیجیتال مارکتینگ در این راه و تعیین پلن و استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد.
وظایف و مهارت های مشاور بازاریابی دیجیتال
ازطریق مشاوره دیجیتال مارکتینگ استراتژیهای متناسب با نیازها، اهداف کسبوکار تدوین و اجرا میشود. متخصصان دیجیتال مارکتینگ مسئول اجرای فعالیتهای بازاریابی دیجیتال درونسازمانی هستند. طراحی و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی آنلاین، مدیریت شبکههای اجتماعی، بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو و تحلیل دادههای بازاریابی از مهمترین مسئولیتهای حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال هستند.
متخصصان دیجیتال مارکتینگ به مشتریان خود راهکارها و پیشنهادهای اساسی ارائه میدهند تا از طریق آنها موجب افزایش آگاهی برند، افزایش ترافیک وبسایت و درنهایت افزایش فروش شود. راهکارهای مختلفی که صاحبان کسبوکار از طریق مشاوره مارکتینگ دریافت میکنند عبارتاند از:
1. ارائه راهکار برای بهینه سازی سایت
متخصصان حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ در زمینه سئو دانش بالایی دارند و داشتن استراتژیهای مناسب برای بهینهسازی موتورهای جستجو یکی از مهمترین وظایف آنها است. با این کار ترافیک ارگانیک سایت افزایش مییابد. سئو نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارد؛ زیرا آمارها نشان میدهد که به طور میانگین حدود 54 درصد از ترافیک سایتها مربوط به موتورهای جستجو است.
2. ارائه راهکارهای مهم برای بهبود نرخ تبدیل
یکی دیگر از اهداف دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل یا CRO است. برای این کار نیز برنامهریزیهای مهمی توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ تعیین میشود تا در طول این فرایند چالشهایی که موجب کاهش نرخ تبدیل شدهاند شناسایی شوند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ با بررسی سفر مشتری عواملی را که موجب میشود مشتری هدف موردنظر ما را دنبال نکند مشخص میشود.
بهترین مشاوران دیجیتال مارکتینگ دارای تحصیلات مرتبط با این حوزه و سوابق حرفهای و تجربه کاری موفق هستند.
من، علی ناصرحجتی یکی از مشاوران موفق دیجیتال مارکتینگ هستم که با اشراف کامل اطلاعاتی و حرفهای، مهارت زیادی در حل مسئله و برقراری ارتباط سازنده با صاحبان کسبوکار دارم.
برای فعالیت در حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ، فرد باید مهارتها و تواناییهای بالایی داشته باشد تا بتواند بهترین استراتژیهای علمی و عملی را تدوین و به صاحبان برند ارائه دهد. علاوه بر آنچه گفته شد سایر وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ عبارتاند از:
تحلیل دادهها: مشاور بازاریابی باید بتواند دادههای مرتبط با عملکرد تبلیغات، عملکرد وبسایت و رفتار مشتریان را تحلیل کند. تحلیل دادهها شامل استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلف، استخراج الگوها و تفسیر دادهها است.
بازاریابی محتوا: متخصصان مشاوره دیجیتال مارکتینگ توانایی بالایی در ایجاد و مدیریت استراتژیهای بازاریابی دارند. تولید محتوا و انتشار آنها در قالب بلاگ پستها، مقالات، ویدئوها و فرمتهای دیگر از مهارتها و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ است.
خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ
با توسعه اینترنت و افزایش رقابت و تبلیغات کسبوکارهای مختلف بهویژه در عرصه فضای وب، مشاوره دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی یافته است. مهمترین خدمات مشاور دیجیتال مارکتینگ عبارتاند از:
مسئلهیابی: در طول جلسات مشاوره بازاریابی دیجیتال، متخصص این حوزه برای شناسایی مهمترین چالش یا مشکل واحد دیجیتال مارکتینگ کمک میکند. در این جلسات مدلهای حل مسئله تشریح و تدوین میشود.
راهکارهای اجرایی: این بخش در قسمت راهکارها توضیح داده شد.
منتورینگ دیجیتال مارکتینگ: مشاور بازاریابی دیجیتال همانند یک مربی و راهنما عمل میکند و تمام بخشها، چالشها و استراتژیها را کاملاً شفاف و جامع توضیح میدهد.
عارضهیابی سیستم بازاریابی: با عارضهیابی سیستم بازاریابی و فروش و تکیه بر خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ میتوان سطح بلوغ آن کسبوکار را مشخص کرد. از این طریق برنامههای اجرایی هدفمندتر میشوند.
سایر خدمات مشاوره مارکتینگ عبارتاند از:
برنامهریزی اثربخش
آموزش سازمانی
تدوین برنامههای رویداد
اگر هدف شما بهعنوان صاحب کسبوکار، بهرهمندی از قدرت شگرف بازاریابی و کسب سهم مناسب در بازار هدف است، من یکی از برترین مشاوران دیجیتال مارکتینگ هستم که میتواند شما را در این راه یاری کند.
من با تکیه بر سوابق حرفهای و تحصیلی عالی، در طول 17 سال فعالیت خود نقش مؤثری در موفقیت کسبوکار شما می توانم داشته باشم.
ویژگی های حرفهای مشاور دیجیتال مارکتینگ
مشاوران دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در تدوین برنامههای دقیق و تعیین هویت برند دارند. این متخصصان باتکیهبر تجربه حرفهای و دانش خود پیامهای هدفمند بازاریابی را تعیین میکنند. مهمترین ویژگیهای فعالان و متخصصان حوزه مشاوره مارکتینگ عبارتاند از:
برخورداری از اطلاعات و دانش کافی: فردی که در حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکند در مرحله اول خود یک دیجیتال مارکتر موفق است که دانش کافی در این زمینه دارد. این فرد با انواع مدلهای بازاریابی آشنا است، بر تولید محتوا، بهینهسازی سایت و تهیه و ارائه گزارش و… تسلط کافی دارد.
شخصیت انعطافپذیر و توانایی پذیرش چالشها: یک مشاور بازاریابی دیجیتال باید توانایی روبروشدن با انواع تغییرات را داشته باشد. به روز بودن و انعطافپذیری از مهمترین ویژگیهای مشاور دیجیتال مارکتینگ است.
قدرت مدیریت: توانایی مدیریت تیم و هدایت آن از دیگر ویژگیهای متخصصان مشاوره دیجیتال مارکتینگ است. مشاورانی که از قدرت رهبری بالایی برخوردار هستند میتوانند در تمامی بخشهای پروژه عملکرد موفقی داشته باشند.
برخورداری از مهارتهای ارتباطی: ایجاد روابط و تعامل سازنده با صاحبان کسبوکارها موجب ایجاد اعتماد بین طرفین میشود. در مشاوره دیجیتال مارکتینگ مهارت انتقال پیام و هدف به مشتریان اهمیت زیادی دارد.
توانایی مدیریت بودجه: مشاور بازاریابی دیجیتال باید بتواند بر اساس منابع موجود بهترین استراتژیها را چیده و مسئولیت بازگشت حداکثری سرمایه را نیز برعهده بگیرد.
تجربه بازاریابی: از دیگر ویژگیهای لازم در حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال داشتن تجربه بازاریابی است. برای فعالیت و موفقیت در حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشتن تجربه برای طراحی استراتژیهای بازاریابی اهمیت زیادی دارد.
برچسب: ،